Problem: Kan inte uppdatera

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av alex97k, 14 mar 2012.

1. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har försökt uppdatera till ICS, både via OTA och via kies.
    Jag kan inte ansluta till kies och jag kan inte ansluta till samsungs servrar när jag letar efter uppdateringar. Jag är rootad men är på stock, måste jag stänga bootloadern?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. Lynesa

Lynesa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Rekommenderar att ta bort root innan uppdatering då många haft problem när dem uppdaterat med root..

3. alex97k

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur gör jag det, är bara bra på att flasha och roota :P

4. Lynesa

Lynesa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

stock rom finns på http://www.sammobile.com/firmware/?page=3dra ner den som är Nordic countries..odin har du här http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...p1ISlP2fzGKhtwdu måste komma in i download mode genom att trycka in knapparna power + mittennkapp och volym ner. sen kommer det upp en triangel och text tryck en gång på volymknappen upp en gång då för att komma till odin modesen när du är i download mode öppnar du upp odin och sen kopplar du in telefon då se till att kies är avstäng alla aktiviter kolla innan inne i aktivitetshanteraren och om något kies finsn avsluta det.. i odin ska det ploppa upp en gul grej färgad ruta när telefon är inkopplad och den känner av.. tryck sedan i odin på pda och bläddra fram stock rom som du hämta ner.. i odin ska bara auto reboot och f.reset time vara i bockat.. pda blir det oxå när du bläddrat in stock rom därkan hända att den måste packas upp en gång och sen ändrade jag filändelsen till .tar den inte är det än.. fråga om något är oklart jag har sagt

5. alex97k

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

kan inte hitta nordic countries :( Men tack för guiden

6. Ampa69

Ampa69 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER