Kan inte uppgradera Huawei Mediapad- behöver hjälp!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av J0AR м√§, 7 aug 2012.

1. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej. Jag har försökt uppgradera min Huawei Mediapad från original stock rom 3.2 till official 4.0.3 ett antal gånger nu utan att lyckats. Vad jag har gjort:

1.Laddat ner det här till datorn: http://www.huaweidevice.com/worldwi...=toDownloadFile&flay=software&softid=NDYyNzM=

2.Unzipat filen upgrade och fått en mapp som kallas dload (som jag inte gjort något med).

3.Aktiverat USB- debugging i surfplattan.

4.Laddat över dload till surfplattan från datorn över en usb- sladd.

5.Stängt av surfplattan.

6.Tryckt power + volume up.

Jag får då bilden på androidlogan med kugghjulen på och laddaren under. Men efter ungefär en och en halv sekund får jag bilden FAIL istället. Jag prövar då att slå på den som vanligt, stänga av den och sedan återupprepa steg 6. Samma sak händer då igen, och det har gjort det kanske 7- 8 gånger nu.

Om det är någon som vet vad jag gör för fel, och/eller hur jag kan lösa det, skulle jag gärna behöva hjälp! Jag har inte rootat surfplattan eller nåt sånt, den är precis som den var ur paketet (förutom att jag laddat ner en massa appar och sånt förstås).

2. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 968
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Kan hända att din fil blivit skadad eller att den blir det i överföringen.
    Prova att ladda ner filen igen och om du har en kortläsare till datorn så ta ur minneskortet ur Mediapaden och sätt det i datorn och lägg filen på minneskortet.

Förresten är det nog den här filen du ska ha:
    http://www.huaweidevice.com/worldwi...=toDownloadFile&flay=software&softid=NDYyNDc=

Kolla på baksidan av din Mediapad vad den heter men min heter S7-301u.

3. J0AR м√§

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte satt i något sd- kort, men jag har nog ett gammalt 2gb liggande här någonstans, så det kan alltså hjälpa att lägga filen på det först och sedan stoppa i?

4. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 968
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    De två gånger jag provat uppdateringen har jag lagt mappen på ett sd-kort m.h.a. kortläsare i datorn.
    Tror inte du behöver aktivera USB debugging. Läs instruktionen som kommer med i zip-filen och följ den.

Last edited: 9 aug 2012
  5. J0AR м√§

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag blir nog tvungen att göra en atombombsbump här. Jag har fortfarande inte lyckats med uppgraderingen, trots upprepade försök. Jag har gått via ett sd- kort. Jag har laddat ner filen flera gånger från Huawei ifall den blivit skadad under hämtningen på något sätt. Jag har prövat med olika filer på deras hemsida. Jag har tom resetat hela surfplattan och raderat all data på den för att se om det skulle hjälpa, men jag får fortfarande meddelandet "fail". Behöver hjälp! Är det lättare att roota den och ladda ner en ICS eller JB- ROM kanske?

6. J0AR м√§

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu gick det. Vet inte varför det plötsligt fungerade nu. Behöver i vilket fall inte längre hjälp.