Problem: Kan inte uppgradera till ICS pga fel landskod?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Mikdroid, 21 jun 2012.

1. Mikdroid

Mikdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag läste nåt om landskoder och det står KOR på min. Antagligen därför inte KIES vill uppgradera enheten och varför jag inte kan det heller via OTA till ICS.
    Jag har iofs flashat in den tyska stock-ICS och tillbaka till nordiska stock-GB som jag hitta bland trådarna men den ska väl inte ändra landskoden till KOR för det, eller?
    Bryter jag garantin om jag ändrar landskoden?

Enligt KIES är den inbyggda programvaran CSC:LB3 (KOR).
    Jag är inte rootad förövrigt.

Last edited: 21 jun 2012
  2. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

vet faktiskt inte men du kan flasha in nordiska ica via odin så fixar det sig förmodligen? tror jag iaf!

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. Mikdroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Den nordiska GB:n jag la in hade OXX i filnamnet som betyder något i stil med att den har flera landskoder (rätta mig om jag har fel). Om jag lägger in den svenska ICS via Odin som finns ute nu, går den tillbaka till europeiska landskoden samt de antal koder som följer med som om man uppgraderar via KIES eller OTA från "out-of-the-box" GB?

4. mahainternationalab

mahainternationalab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Lägg in nordic GB eller ICS och sen använd *#272*IMEI* och sen kan du ändra till NEE

EDIT:

För er som har haft problem med nedladdningen från OTA eller Kies har faktiskt ett annat alternativ och det är att ni använder CheckFusDownloader_v2.1 [ http://fus.nanzen.se/ ].

1. Installera Java
    2. Ladda ner Check Fus Downloader 2.1 - GUI

3a. Välj Android
    3b. Välj N7000
    3c. Välj Nordic
    3d. Klicka på check firmware
    3e. Download

4. Ladda ner Odin3 v1.85.rar [ http://www.filecrop.com/Odin-ANDROID.html ]

5. Starta Odin

6a. Koppla telefonen i download mode [ Volym - home och power ]
    6b. Tryck Volym +

7. Packa upp filen som ni ladda ner från Check Fus [ GT-N7000_NEE_1_20120604180805_6h3xil7389 ]

8. Tryck på PDA och lägg in filen som ni har packat upp [ N7000XXLQ3_N7000XXLPT_N7000NEELP4_HOME.tar.md5 ]och sen är det bara trycka på "start"

9. Klart [kom ihåg ifall ni har kommit från GB så är det bara att nollställa]
    (9b) [ Ifall ni har kommit ifrån en annan ICS så kan ni ändra er CSC efter allt är klart med hjälp av *#272*Device IMEI# ]

[DETTA ÄR TYP DEN SÄMSTA GUIDEN MEN DEN ÄR DUGLIG PÅ NÅTT SÄTT]

5. Mikdroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kan typ Anovo se om jag har varit inne och fifflat med CSC om jag ändrat från KOR tillbaka till rätt landskod? Samsung svara med att det kan påverka mjukvarugarantin. Note:n ska nämligen in för ett garantiärende så det är därför jag frågar.