Kan inte "välja" i recovery

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av lynch, 12 jun 2011.

1. lynch

lynch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är ny på detta med att byta ROMs osv ska jag nog börja med att säga...

Har sökt i forumet men inte hittat någon info.
    Har lagt in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1025348
    med hjälp av Odin. Men nu är jag på "Your phone will boot into Recovery mode. Apply the option 'reboot system now'" men jag kan inte välja reboot system now... man ska ju välja med bakåt men det händer ingenting! om jag klickar på home så blir skärmen svart precis som om jag stänger av skärmen. samma om jag väljer meny knappen.

Är antagligen jag som har gjort något galet, men vet inte vad!?

/Robert

2. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Prova att välja med power-knappen ;)

3. lynch

lynch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha, jag satt och berättade för min tjej vad som hade hänt så visade jag "det händer inget när jag trycker bakåt, det händer inget när jag klickar home, det händer inget när jag klickar på power.... oooops"

men tack för snabbt svar! :D

4. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Haha! Jag gjorde faktiskt samma misstag som dig när jag hade flash:at in min första ROM. Man blir aningen frustrerad :P

5. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Haha, same here!

Sen byter du ju med volymknapparna också :)

6. lynch

lynch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gött att man inte är ensam! ;)

7. lynch

lynch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provar att använda denna tråden till en helt annan fråga!

När jag ska importera kontakterna från kies så står det att importen avbryts och sen händer ingenting mer. Är det för att jag lagt in en annan rom?

Skicka över kontakterna ifrån google men då lägger sig en jävla massa nummer som "Okänd" och en hel del med enbart efternamn. Så jag har ju alla nummer men ingen ordning på dom.
    Någon som har något bra svar på hur jag ska göra så är jag väldigt tacksam! :D

8. Sikiner

Sikiner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte MARKERA recovery

Jag tänkte återgå till ämnet i denna tråd.

Jag har troligen kommit till samma stadie som lynch och fått problem, även om jag använt en annan guide som verkar bra:

HTC Legend:Roota - Sandlådan.wiki

Jag är under rubriken "Rootning för HBOOT-1.01 och HBOOT-0.43" och vid steg 11. Jag kan inte trycka volym ner för att markera recovery i menyn på min Legend. Inga knappar reagerar (förutom power men då väljer jag det som är markerat by default= FASTBOOT). Efter 5-10 sekunder väljer telefonen automatiskt FASTBOOT vilket är överst i menyn och markerat by default.

I brist på insikt så säger min magkänsla att det är något fel på recoveryalternativet och att det helt enkelt inte är valbart, men då borde jag väl kunna gå neråt i menyn och markera något annat längre ner?

Jag har ingen tidigare erfarenhet av rootning och har precis tagit steget och vågat. Någon vänlig själ som har en susning? Tack på förhand.

[EDIT] Jag upptäckte mitt slarv - jag och lynch har inte alls gjort samma sak, men OK, jag kanske kan få vädra mitt snarlika problem i alla fall?//

Last edited: 21 jun 2011
  9. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Klart du ska vädra ditt problem - men jag undrar om inte forumdelen för HTC kan vara ett bättre ställe ;)

10. Sikiner

Sikiner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suck... jag läser inte speciellt noga märker jag... :o Jag ska genast förflytta mig dit. Tack för påminnelsen.