Kan inte visa MMS skickade från iPhone

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av svensmikael, 4 mar 2011.

1. svensmikael

svensmikael Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har en Samsung Galaxy S GT-I9000 och kan inte visa MMS som skickas från iPhone (och ev. andra modeller).

Om jag får ett MMS så tankas det ned och telefonen visar att jag har fått ett MMS. Jag ser den lilla "thumbnailen" av bilden etc men så fort jag skall öppna det står det process com.android.mms failed osv.. -> Framtvinga stängning.

Skickar någon ett MMS från sin Galaxy S t.ex fungerar det fint att öppna det.
    Det är inget fel på hårdvaran och jag har gjort en factory reset med Odin till senaste mjukvaran från Samsung (2.2.1).

Tilläggas bör att jag kan skicka MMS u.a. så inställningarna bör det inte vara fel på.

Använder iPhone (3G) något annat typ av MMS format som är äldre eller inte stöds?

Tacksam för kommentarer eller synpunkter.

2. kaparn

kaparn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma problem

Har precis gått från trötta froyo uppdatering med en laggig och trött telefon till en rom från romkitchen.

Har fått två problem med det hittills.

1. samma mms strul som du har ovan.

2. eniro appen som fungerade klockrent om man skulle ringa ett nummer som man inte hade i telefonboken så letade appen upp det nummeret och gav info samtidigt som man ringde- Där stängs programet ner och kör ungefär samma felmedelande som mms skiten.

Jag har fått en snabb och grym lur nu i och med nya rom:en så eniro kan jag skita i om ingen annan har samma problem och vet ett bra sätt att lösa det. Men mms:en vill jag kunna öppna istället för att kolla på Thumbnailsen. och inte få fram process com.android.mms
    framtvinga stängning.

Har rensat cache, och dalvik, kört hela rom:en igen, mm.

3. kabel87

kabel87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Hade samma problem och bytade till go sms så löste sig problemet med force close när man skulle öppna mms.

Mvh Richard