Fråga: Kan jag göra allt med hjälp av ROM Toolbox Pro?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Dellblod, 20 dec 2011.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Har aldrig hållt på med detta tidigare, och jag blev nyfiken när jag såg CM7 och alla nya ROM's som släpps hit och dit. Jag undrar, för mig som nybörjare, kommer jag att kunna göra alla grundinställningar med hjälp av denna app, eller är det svårare än så för att roota osv?

En ganska känd Rom som jag sett är just CM7, är denna stabil just nu eller finns det något som inte fungerar, och är det verkligen en stor skillnad med batteritiden om man jämför stock vs CM7?

Tacksam för svar.

2. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Du kan göra mycket med Rom Toolbox, en app jag använt ganska ofta faktiskt. Men du måste ha Root för det mesta och man rootar inte med Rom Toolbox om det var det du undra?

CM7 är en ganska stabil rom men inget jag riktigt fastna för då sist jag använde den var det fortfarande problem med Kameran och Bluetooth har jag för mig..

Batteritiden brukar vara betydligt mycket bättre på dom flesta custom roms då dom plockar bort otroligt mycket skit samt gör den effektivare helt enkelt.. Finns även möjlighet att undervolta vilket också sparar batteri.

3. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo, det var det jag menade, men skulle inte du kunna berätta lite, vilken tycker du är det bästa som finns nu?

Är chansen stor att man brickar sin telefon, eller att den förstörs, eller hur får användarna sina lurar brickade/förstörda?

Tack

4. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Bästa vad menar du? Bästa romen enligt mig som har stannat upp lite just nu är utan tvekan Cognition, stabil och kort sagt perfekt.

Jag har fortfarande (vad jag kan komma ihåg) sett någon som faktiskt har lyckats bricka en S2:a.. Tack vare download mode (antar jag) går det när som helst att flasha in helt orginal vad gäller Rom/firmware och kernel och hela köret.. Så lyckas man på nått sätt att få telefonen så att den inte bootar upp så går man enkelt in i Download mode och flashar från Odin på datorn så är det löst..

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

6. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

7. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Nej du återställer inte telefonen till original om du gör factory reset efter att du bytt rom. Att byta rom är som att byta till en annan version av operativsystemet. För att återställa telefonen helt så måste du flasha in originalrom samt återställa romflashningsräknaren med en jig.