Kan man ångra inlämning hos ombud?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av benknackan, 12 nov 2020.

1. benknackan

benknackan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER

Hej,

Som ämne kan man göra det? Har köpt ett tgb på sweclockers från en person som det visade sig tidigare har blivit dömd för bedrägeri osv. Tycker allt känns konstigt, betalade förra måndagen. Tjatade och fick spårningsnummer som visade att frakten skapats förra torsdagen, men ingen inlämning under helgen. Dock tillslut det med i måndags (skanning), men sedan dess inget så min fråga är kan man "ångra sig" med något man har lämnat in? Någon som vet?

Se bifogat, även fått en bild skickat till mig på ett kvitto / papper att det var inlämnat efter spärrtid i måndags. Men gett det ett antal dagar nu för att se nästa skanning. Saker och ting kan ju komma bort med såklart, men känns inte som det troliga i detta fall. Skanning bifogad.

Bifogade filer:

2. Hazzze

Hazzze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    425
    Det är väl självklart att du ska ringa PostNord på detta akuta ärendet och inte fråga här.

3. Droid_295

Droid_295 Guest

Du ska ringa Postnord.
    Dock vet jag att PN skanningar inte är pålitliga.
    Skickade en telefon till Kalmar, stod som inlämnad men inget hände, sen 2 dagar senare var den plötsligt i Kalmar.
    Men som sagt, ring PostNord, tror faktiskt inte man kan ta tillbaka ett inlämnat paket.

4. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Nej, det går inte att ångra sig efter att paketet är inlämnat.

det enda man kan lita på är att paketet är inlämnat sen hänger sig trackingsystemet så det kan hända att nästa uppdatering är när paketet är framme hos ditt ombud. Detta gäller speciellt tjänsten Skicka Lätt.

5. benknackan

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER

Haha okej, värst vad alla tog detta så allvarligt och hårt. Min fråga var ju om jag riskerar att ha blivit "lurad" igen på att det är skickat / inlämnat. Men med största sannolikhet inte alltså, desto större sannolikhet att det då kommit bort till exempel.

Får se kanske tar och kollar med postnord idag då. Annars tar jag det imorgon när jag jobbar hemifrån och kan sitta lite mer i telefonkö osv.

6. Miiliio

Miiliio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 316
    Operatör:
    Halebop, Tele2, Tre
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Tele2, Tre
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Info:
    Epix Pro Gen2 , Airpods 4 ANC
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Tab S9 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Mini 6
    Svar på din fråga är nej. Men du kan ju ändå bli lurad. Han kanske skickar en påse hundskit åt dig. [emoji51]

Tycker det är bra att du får seriösa svar. Dom mesta reagerade nog på att du hade gjort affär med någon som lurar folk.

benknackan och darkshippo gillar detta.
  7. benknackan

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER

Jo jag vet att jag fortfarande kan bli lurad, är ju extra tråkigt om han nu skickade något annat och paketet kommer bort. Då kan jag ju inte rimligen beskylla honom för det som så, tur att det handlar om småpengar i sammanhanget. Vi får se som sagt, håller ut denna dagen / natten för att se om det dyker upp någon mer skanning hos postnord. Annars får jag väl ringa och höra med dem.

8. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Är det tjänsten skicka lätt som är använd? Då kan det vara väldigt begränsat med information eftersom det hanteras som brev och inte paket.

bernard gillar detta.
  9. benknackan

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER

Ja det stämmer att det är skicka lätt. Och absolut vet att det kan vara knapphändigt, med information jag tror faktiskt att det dyker upp. Men börjar bli fundersam, men om det "började" skickas i tisdags så borde det komma fram / synas en skanning idag / inatt senast tycker jag. För att man inte ska börja efterlysa paketet / brevet från Postnord.

10. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 079

MINA ENHETER

De senare gångerna jag skickat m skicka lätt så har det varit usla uppdateringar. Sist jag skickade så fick jag inga uppdateringar alls förrän precis när det landade hos ombudet för utlämning. Så nog kan paketet vara på väg trots att det inte dykt upp några uppdateringar.

11. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 829
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Just nu verkar det fungera sisådär. Tycks ta mycket längre tid än vanligt att skicka brev också, vilket förmodligen beror på att många är sjukskrivna skulle jag tro.

Men ja, man vet ju aldrig vad motparten skickat, men håller tummarna för att det är tangentbordet ni kommit överens om : )

BrearedsDea gillar detta.
  12. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    Senaste köpert jag gjorde här på forumet valde jag att det skulle skickas med skicka lätt, trots att det var en typ ny iPhone (ångrade mig att jag inte valde rek). Då fick jag direkt efter att jag Swishat information från PostNord att köparen köpt frakten och sedan dagen efter att han lämnat in det. Sen var det helt dött med uppdateringar. Jag blev dock aldrig orolig då det var en väldigt betrodd medlem och mycket riktigt rätt var det var så hade paketet förflyttat sig under nästa natt och var framme hos ombudet den dagen. Enl PostNord så ger skicka lätt mycket färre uppdateringar om var paketet är. Men om det lämnades efter stopptid på måndagen så ska det gått iväg på tisdagen och borde varit framme onsdagen eller iaf senast idag. Så lite konstigt tycker jag att det är

Slitzo gillar detta.