Kan man avaktivera att ord lägg tills i ordlistan vid sms?

Diskussion i 'Allmänt' startad av random, 2 jan 2011.

1. random

random Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nyligen köpt min första androidlur en Htc desire och stör mig fruktansvärt mycket när man skriver sms och skriver ett ord som inte finns i ordlistan och så läggs det automatiskt in i ordlistan när man trycker på mellanslag.

Ex: Jag skriver "jag kommer hem om 25min" så läggs ordet 25min in i ordlistan när jag tryckt på mellanslag. Nästa gång kanske jag ska skriva 20min men då ändrar telefonen det till 25min.

Ända sättet jag kommit på för att undvika detta är att skriva massa z:an efteråt så den där rutan som ger förslag på liknade ord blir röd så när man trycker på mellanslag läggs inte ordet till, ex: "20minzzzzzzzzz" sen får jag manuellt ta bort alla z:an.

Detta gör att det tar onödigt lång tid för mig att skriva sms :P
    Någon här som vet om det finns ett enklare sätt så att inte orden läggs till i ordlistan automatiskt?

2. vaensterhaent

vaensterhaent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Byt till ett annat tangentbord. :) jag kör med smart keyboard Pro.

3. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Är det Htc standardtangentbord? Det låter väldigt konstigt att man inte kan skriva orden bokstav för bokstav också.
    Kolla så du inte har missat någon inställning.

4. x10miniguru

x10miniguru Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

skriv på korrekt svenska istället alltså "hemma om 25 minuter"

då borde den ju bara känna till 25 och minuter vilket är ett tal och ett vanligt ord och inget som sitter ihop typ. 25min ...
    keep it simple...:)

5. random

random Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det är standard tangentbordet. Det var inte bara det där med minuter som är störande även om man skulle lägga till något ord i ordlistan som är det första ordet man skriver i sms:et som exempelvis "fan" så sparas det med stor bokstav och skrivs ut med stor bokstav varje gång jag skriver det.

Eller om man ska skriva något engelskt ord eller något annat ord man inte använder så ofta att man inte vill spara det i ordlistan för då kommer det ordet hela tiden komma upp som förslag varje gång man skriver något liknade.

Har inte hittat någon inställning som stänger av att den automatiskt lägger till ord, men ska testa ett annat tangentbord.