Problem: Kan man få ett meddelande ljud?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Magnussss, 2 jan 2013.

1. Magnussss

Magnussss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena gott folk. Har ett litet problem jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Spelar ett visst spel där man får ett litet meddelande i ovankant på telefon när något viktigt i spelet händer. De som spelar på iphone har den fördelen att de kan få ett ljud på telefonen när de får ett dådant meddelande. Försökt allt men inget fungerar. När jag får sms så plingar det ju. Hoppas att någon kan hjälpa mig. Spelet är lords & knights o det finns inga indtällningar i spelet för detta. Bara om man vill ha meddelande eller inte.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Spelutvecklarna gör inte allt samma mellan plattformarna. Just att man ska få ett ljudmeddelande i samband med en notifiering är kanske något de valde att inte bygga in. Jag tror inte någon här på forumet kan hjälpa dig med detta problem utan du bör istället kontakta apputvecklarna bakom själva spelet och fråga helt enkelt.

Med det sagt så finns de ju självklart lite hacks och trix i vanlig ordning för Android. Det finns en app som heter Tasker som bör kunna ligga i bakgrunden och leta efter aktiva notifikationer ifrån ovan namngivna applikation och eventuellt kan man då trigga en event där ett specifikt ljud spelas upp. Men jag har inte själv provat detta men jag har lärt mig genom åren att de som inte går göra med tasker, de har man bara inte lärt sig ännu hur man gör, då det mesta går att få gjort.

Men som sagt, jag skulle kontakta utvecklarna bakom spelet i första skedet.