Kan man få word prediction utan autocorrect?

Discussion in 'Allmänt' started by Angry Nerd, Sep 26, 2014.

1. Angry Nerd

Angry Nerd Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej bullen, jag har ett litet problem. Det är så att jag hatar autocorrect. Jättemycket. Ibland vill jag slå autocorrect. Eller stänga av det. Vilket jag kan.

Problemet är att jag gillar word prediction, och stänger jag av autocorrect så får jag inga ordförslag alls. Jag vill att ordlistan ska föreslå ord jag är på väg att skriva, men jag vill inte att den som default ska välja "sin" tolkning. Jag har inte hittat någon sådan inställning på min HTC One M8 (eller på min Note 2, tidigare), finns det? Eller finns det på något annat tangentbord som erbjuder den funktionen?

PS. Jag vet att det finns autocorrect som är smartare (just HTCs verkar vara väldigt skum), men jag vill inte ha en smartare autocorrect. Jag vill ha en correct som inte är auto :)

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Note 2 går det att sätta på Förutsedd text och stänga av ersätt automatiskt med Samsungs tangentbord. Om det fungerar på Samsungs egna tangentbord, ska det fungera på andra 3 parts tangentbord och möjligen med HTC egna också. Tror bara du missat inställningen.