Kan man ha dubbel ordlista (två språk)?

Diskussion i 'Legend' startad av teddyjohan, 18 maj 2010.

1. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Något som är frustrerande på min nuvarande HTC är att jag bara kan ha ett språk i ordlistan, t.ex. för T9. Jag blandar mycket svenska och engelska men det är verkligen antingen-eller som gäller.

Är det annorlunda på Legend? Eller finns det nån bra app?

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För den intresserade: det ser ut som att det kommer en lösning med Android 2.2, ett swipe så byter man språk.

3. Mr_Miyagi

Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Går ganska lätt att byta språk. När man har tangentbordet uppe så är det bara att trycka på inställningsknappen och sedan välj språk. Fungerar smidigt på min då engelska är det översta språket i listan och svenska det sista, går snabbt att rulla. Nu vet inte jag om detta är standard från början, jag hade en del problem med att byta språk i början men sen så bara funkade allt efter att jag hade installerat det modifierade tangentbordet som finns här på forumet. Enligt andra så har detta inte med saken att göra så det är mycket möjligt att jag helt enkelt missade något från början. Inte riktigt säker. Men hur som helst så går det rätt smidigt att byta språk på detta sätt.

4. mickwald

mickwald Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade problem med detta.. jag har sedan jag började läsa böcker på engelska (samt kolla film serier etc utan subs) föredragit att ha allt på engelska.. så när jag startade telefonen första gång valde jag "English (Sweden)" detta resulterade i att jag bara hade English som ordlista. Gjorde idag en factory reset och valde "Svenska (Sverige)" vid startup, för att sedan gå in och ändra till engelska som menyspråk. Så nu har jag Engelsk, Svensk, Norsk och Dansk ordlista, bara att gå in i inställningar och växla. Något annat jag noterade är att appen "Navigation" inte finns med längre.. Å andra sidan funkade den inte som den borde heller, även om den gav trevliga directions.