Det blir inget alls när jag använder kabeln på min S4Mini..

Däremot när den stoppas in i TAB S så poppar ett meddelande om USB-minnet upp när det stoppas in i honkontakten. Därefter finns USB-minnet att välja som drive i File Manager. Så det är en stor skillnad.
Efter tips så googlade jag "Galaxy S4 Mini USB OTG" och hittade sidor som handlade om mitt problem. Verkar som om just min telefon inte är OTG-enablerad!
Man kan fixa det medelst root-ning och specialflash men det vill jag helst inte göra. Får använda WiFi i stället fast det blir betydligt långsammare.
För att inte tala om vad bökigt det blir att fixa en lokal hotspot på telefonen, ansluta TAB S med WiFi till den och sen köra ES File Explorer på bägge enheterna för att till sist skicka en fil från den ena till den andra.
Till råga på eländet så kan man med WiFi inte skicka filen till "SD Memory Card" utan bara till "Device storage", det är tydligen något Google lade till i den Androidversion som jag har....
Device storage är nästan fullt, jag har en 8G S4Mini, men ett 64G SDkort som alltså inte kan ta emot filer utifrån!!
Click to expand...