Kan man ladda ner SVTplay-filer till en läsplatta?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Bo_B, 5 feb 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hemma på min PC laddar jag ibland ner SVTplay-program till min NAS för att titta på senare, det gör jag med programmet Pirateplayer och det fungerar utmärkt.
    Men när jag är på resa så har jag ingen PC utan i stället en ASUS Transformer TF700 läsplatta.
    Jag skulle vilja kunna ladda ner program till dess minneskort när jag är på en plats med WiFi (tex hemma hos min mamma som har fiber) för att sedan kunna se programmet när jag tex åker tåg eller buss på mina resor.
    När jag startar hemifrån så kan jag först kopiera över programmen från min NAS till läsplattan, men när jag är på resa har jag inte den möjligheten så därför skulle en direktladdning till läsplattan vara behövlig.

Några lösningar för detta??? Finns det någon lämplig app?

2. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Halloj

Tyvärr blir jag tvungen att stänga den här tråden med anledning av att vi är ute på ganska tunn is här. På Swedroid har vi två särskilda regler som reglerar förekomsten av just den här typen av trådar. Det är regel 8 och 17 som kort och gott betyder att den här webbplatsen inte vill ha med piratkopiering och andra lagbrott att göra.

Att spara någonting från svtplay är ett brott mot upphovsrätten och således olagligt. Den som vill veta mer om hur Svt kan sända vissa program på webben kan kika HÄR

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.