Kan man slippa betala för appar på en android så som i en jailbreakad iphone?

Diskussion i 'Allmänt' startad av cazzman, 3 mar 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. cazzman

cazzman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har precis rootat, flashat, bytt kernel o rom. Hela kittet i en gammal xperia minipro som jag ska ha till jobbet.

Men vad jag undrar över är om det går att slippa betala för appar så som jag kan i en Jailbreakad iPhone?

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

som du säkert förstår själv så får man inte diskutera denna typ av frågor på detta forum.
    har du inte råd med några få kronor ibland så föreslår jag att du säljer telefonen för då ska du inte ha någon.

kalleboston gillar detta.
  3. cazzman

cazzman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha! ber om ursäkt, neddie. Visste inte att detta var ett sånt "fint" forum men då ska jag inte använda forumet fler gånger.

Men för att svara på din fråga, neddie ang pengar. Så kan jag ju svara lite tyket också, att pengar har jag nog mer än vad du kan någonsin drömma om :) och om du inte förstår det svaret så kan jag säga så här. Att jag har så mycke pengar så jag skulle kunna torka mig efter dassbesök med dom.
    Är inte det som det handlar om utan beror på att jag köpt många, många appar som funkat ungefär lika bra som en tvättmaskin från second hand. Alltså inte värd 1 kr :) hade dom funkat som dom ska hade jag mer än gärna sponsrat med mer pengar än dom kostar.

4. Hårig

Hårig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Du kan returnera en app och få pengarna tillbaka.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

klart du har mycket pengar det har alla ;)
    either way sälj telefonen elle rköp en iphone där är ju alla appar bäst på allt.

6. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Herregud, sluta!

Ont, ja du kan, men det ska inte pratas om här. Du borde dock kunna hitta sådant ganska lätt om du är lite van internet användare.

7. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om du betalat för en dålig app vad har du gjort då? Har du kontaktat utvecklaren och kommit med feedback på hur den kan förbättras?
    Att sätta en stjärna och skriva en dålig kommentar om att appen är skit på Play Store räknas inte.

Vad är det för appar du köpt som varit så dåliga? Har du inte fått någon indikation på att de är dåliga genom de kommentarer som andra skrivit?

Många utvecklare lägger in licenskontroller i koden vilket gör att du måste ha köpt appen via Play Store för att den ska fungera, dvs. appen gör en regelbundet kontroller mot Play Store för att se att appen är köpt på korrekt sätt.
    Exakt hur utvecklaren implementerar funktionen varierar, men om man gör det smart så är det väldigt svårt för användarna att komma runt det och slippa betala för apparna.

8. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Vilken trådstart! Snart kommer väl diskussionen om vems pappa som är starkast. :) Det är nice att betala och göra rätt för sig. Någon har ju trots allt lagt ner tid att ta fram den.

Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

äh det är samma kackel som alltid.. man har köpt och är besviken och sen ska man skita i att betala för man minsann gjort rätt för sig innan. Skitsnack det är en fjortis från generation gratis som vanligt som vill tanka gratis.

Möjligt att jag har fel såklart men är så evinnerligt trött på dessa tomtar. Jag har oxå köpt appar som är lite sisådr men herregud det är ju inte så att jag förlorat tusentals kronor på appköp under alla dessa år... tror min besvikenhetskassa ligger närmre 200 kr isf det är rätt försumbart ;)

trams

adixuz, bvb och appel gillar detta.
  10. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 236

MINA ENHETER

Som de andra sagt: Vill utvecklaren ha betalt så har du ett val, betala eller använd inte appen.

Sedan kan man tillägga att om du inte vet om det går så har du inte läst på det allra minsta om hur Android används och fungerar.

11. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det där om pengarna kan vara det töntigaste jag läst på swedroid någonsin. Vilken jävla pajas du är, om jag var du så hade jag tagit bort mitt konto och gått och skämts

Pinsam tråd.

12. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Vill du ha en app, betala för dig som alla andra. Om du hade varit så rik som du påstår hade du inte skrytit om dina tillgångar, samt att du inte hade haft problem att punga ut 7 kr för en app som bara kanske är till din belåtenhet.

Jag tycker att du borde ta dig en funderare och komma tillbaka när du har tänkt igenom det hela.

*Tråd låst*

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.