Kan MX-player visa video med Chromecast

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Bo_B, 19 jun 2014.

1. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har ett antal videos på min ASUS tablet som jag vill se, helst på den stora TV:n. Det går med en HDMI-kabel, men då måste jag plocka bort en annan enhet (det finns bara två HDMI-ingångar).
    Eftersom jag har en Chromecast instoppad i HDMI #2 så undrar jag om det går att på något sätt spela videon från ASUS till Chromecast och visa på TV:n.

Annars ser jag videorna med MX-Player på ASUS, men då är ju bilden rätt liten och det går inte att vara flera som ser.

Kanske det finns en annan videospelare, som klarar av detta, i så fall vore jag tacksam för tips.

Detta är för sommar-användning i stugan och där kan jag inte streama från Internet eftersom det är alldeles för dyrt med Telias "surfmängd"-debitering på det mobila bredbandet....

2. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Finns väl HDMI splitters?

/Tapatalked

3. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  4. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det visar sig att jag redan har Localcast på min telefon. Installerade för att använda ihop med SVTplay som inte stödde Chromecast. Men jag använde den inte så jag kommer inte ihåg hur man skulle göra för att den skall fungera.
    Får installera den på ASUS också och testa mig fram...

En stund senare:
    Funkar, men jag kan inte nå mitt externa SD-kort på ASUS för att spela upp det som finns där!
    Hur jag än bläddrar så blir det bara det inbyggda minnet som man kan spela från.
    På inbyggt minne har jag bara lite videos, det är det externa minnet som jag vill se från....

Någon som vet?