Kan någon appkunnig göra en ratsit app

Diskussion i 'Applikationer' startad av mjoha, 13 mar 2011.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Till ios finns det ratsit som app jag saknar denna till android så om någon kunnig skulle kunna göra en sådan app skulle jag bli glad och många med mig

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Det finns nog många faktorer en kommersiell aktör skall ta med i beräkningarna när de försöker avgöra huruvida en investering i hundratusentals kronor går att räkna hem. Antalet tjat-spam tror jag dock inte är en av dessa faktorer, det ger dem bara en avog inställning till android-användare.

Ett bättre sätt att visa aktörer att android-användare är en kundgrupp att räkna med är att besöka deras web-platser med sin telefon. Den som är det minsta nyfiken på vilka plattformar deras kunder använder kikar i log-filerna till sin web-server. Där ser de svart på vitt hur stor andel av deras besökare som kör en viss miljö.

m v h Henrik

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Självklart ska man inte spamma, och det var inte det jag menade heller.
    Man får skriva vänliga och vältaliga mail helt enkelt. Klart de är intresserade av kundernas önskemål. Det borde alla kommersiella aktörer vara. Och en enkel androidapp som ratsit skulle klara sig med skulle behöver inte betyda hundratusentalskronor, men väl ett par, tre månadslöner.

5. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Tre månadslöner till en högskoleutbildad ingenjör inklusive sociala kostnader samt övriga omkostnader som lokalkostnad och avskrivning av datorutrustning blir nog ca 200 kkr.

Även om detta skulle vara en ganska enkel applikation tror jag dock inte att det rör sig om ett enmans-uppdrag. Det kommer vara olika personer som ställer krav, kodar, testar, gör grafisk design o s v. Även om de flesta inte kommer jobba heltid på just detta projekt är nog tre manmånader i underkant även för ett litet projekt som detta.

Sedan finns ju förstås alternativet att någon hempulare gör det hela på sin fritid. Även om slutresultatet kanske inte blir riktigt lika proffsigt och den kommersiella aktören inte har någon som helst kontroll över slutresultatet tror jag ändå att de mera skulle uppskatta om någon skriver till dem och gratis erbjuder sig att ta fram en applikation för deras tjänst än om någon skriver och ber dem själva lägga resurser på att ta fram applikationen.

m v h Henrik

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

De kommer att släppa en Android app under våren. Det är uppgifterna jag har fått.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk