Fråga: Kan någon bekräfta detta

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av robnil, 27 jun 2012.

1. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Ta luren när du pratar och flytta den längre och längre ifrån munnen och dra den upp runt kinden. Efter bara några cm fel läge blir ljudet extremt burkigt för min fars s3a.

Antingen är det en DOA eller så är det en feature. Jag funderar på om den helt enkelt skärmar av ljud på längre avstånd för att man ska slippa omgivningsbrus.

Brusreduceringen är av. Dvs texten i menyn är "Brusreducering är PÅ". Måste vara ett stolpskott om översatt fel eller?!???

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vem fa* går och pratar samtidigt som man drar micken mot kinden? Den här DOA trenden som verkar kommit har gått folk överstyr. Använd telefonen som den är till för och håll mikrofonen nära munnen när du samtalar så ska du se att kommer gå bra. Troligtvis är det brusreducering!

Last edited: 27 jun 2012
    darkly gillar detta.
  3. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

hahahahahaha

4. borehead

borehead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Håller med. Känns som att en del användare på detta forum hittar på problem som inte finns. Använd telefonen som den är tänkt att användas så kommer det nog att gå jättebra.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

5. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    DOA står ju för Dead On Arrival, och det tycker jag ska innebära att telefonen är "död" och inte ens startar. Är det ett tillverkningsfel så kan man väl skriva det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. PapaBear

PapaBear Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var precis påväg att starta en tråd och fråga om detta, om någon mer än jag fått klagomål på att jag inte hörs när jag pratar och ofta låter burkig.

Fick min för tre dagar sen, har ringt en hel del till vänner och inom arbetet.
    Först sa en vän att rösten hörs perfekt men efter det har jag fått klagomål på flera av mina samtal (även fast jag och de, alltid har haft full mottagning och pratar direkt in i telefonen)

Någon mer som upplevt detta och löst problemet? Skall jag kontakta min operatör och gnälla?
    Har egentligen inte lust att behöva vänta på en ny telefon igen men om den är ny, då ska den väl fungera korrekt också.

7. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Testa att slå av Brusreduceringen.
    Telefon -> Samtalsinställningar -> Ytterligare inställningar och bocka ur Brusreducering.

8. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Brusreduceringern är väl av by default eller? Han har inte varit inne och röjt någonting i inställningarna.

Grejen är att han pratar som han normalt pratar i telefoner, t.ex. SGS1 som han hade tidigare. Folk klagar på att det låter skit när han ringer, så vi gjorde ett test. Han fick räkna upp till 10 och flyttade luren från abnormt nära munnen till normal och till lite slarvigt. Redan när han kommit till 3 så hörde jag hur ljudet försvan bort till någon kalleankaröst och sedan dog ut helt. Vid den siffran var det inte långt ifrån munnen. Han är lite skäggig så det är mer bekvämt att hålla den aningen utanför kinden.

Som sagt, detta skulle kunna vara en medveten grej av samsung för att isolera rösten från bakgrundssorl genom att ha en mick som har ett extremt kort upptagningsområde.

9. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Den är på från början, kan stängas av under pågående samtal.

10. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    ofan.. det förklarar nog saken i så fall. Hmm. I så fall betraktas rösten som noise och canceleras bort