Kan någon hjälpa/skriva ett enkelt program åt mig

Discussion in 'Appförslag och idéer' started by beejizzle, Feb 16, 2010.

1. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag skulle vilja lära mig programmera för android men jag vet inte vart jag ska börja eller vilka guider som är bra så det känns som de kommer ta lite tid, därför tänkte jag fråga om någon snäll själ har lust att skriva ihop ett litet enkelt program till mig, de bör inte ta många timmar..

Programmet ska ha 3 tabs, "Gator", "Restauranger" "Hotell" och under varje tab så skall det visas en lista från motsvarande SQL databas som innehåller:

Gator: Gata1 nr1-nr2 Gata2
    Restauranger: Namn Adress
    Hotell: Namn Adress

När man kommer in under varje tab så ska de vara sorterade efter A,B,C samt möjlighet att söka på information i fält1 (gata1 eller namn) och man skall kunna klicka på en bokstav för att komma till de posterna direkt.

Jag kommer stå för informationen själv så antingen om det är lätt att lägga in dataposter själv eller bygga en funktion för att fylla på med denna information.

Vore oerhört tacksam om någon pekade mig i rätt riktning eller kunde ta sig tid till att knåpa ihop det :)

2. woody

woody Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

skall informationen vara uppdaterad online så rekommenderar jag någon form av
    REST-gränsnitt som man kodar mot istället för att spara ner allting till telefonen.
    Givetvis kan man cachea något också.