Hej,
Jag var i exakt samma sits som du och beslöt mig för att testa Noten. Jag ångrar inte mitt beslut!
Jag har köpt en NAS som jag enkelt kommer åt från plattan, också om jag är på resande fot, via 3G. I och med detta har jag inte testat att koppla en HDD till den men det ska fungera som tidigare nämnts i tråden.
Vad gäller pennan, vill jag bara säga att jag älskar den. Visst, jag ritar och så med den men även vid vanlig surf anser jag att den är helt outstanding. Det största problemet med touchskärmar är att man inte kan få fram interaktiva menyer och innehåll såsom om man hoovrar en mus över nåt objekt. Det blir helt enkelt fler knapptryck och mer laddtider med en touchskärm. Men inte med Noten!! Pennan har exakt samma funktion som en mus i de här scenarion, hoovra pennan ovanför en länk som innehåller interaktiv data och menyer expanderar!
Utan den funktionen är det inte roligt att surfa tycker jag, varför plattan verkligen kan kallas "surfplatta"
Jag kör också DocsToGo och OfficeSuite och dom tillsammans kompletterar varandra fint och utgör en fullgod ersättare till ett ordbehandlingsverktyg på PC.
Hoppas du beslutar dig för att testa! Lycka till!
Click to expand...