Problem: Kan ringa men hör inget och hörs inte

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av JvB, 1 sept 2013.

1. JvB

JvB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har samma problem?

Telefonen fungerar fint i övrigt. Har testat mikrofonen --> den funkar. Har testat högtalaren --> den funkar. Men, när jag ringer eller blir uppringd kan jag inte höra den som ringer och de kan inte höra mig.

Detta problem uppstod för ca 14h sedan.

Har provat att starta om och plocka ut batteriet. Jag vill inte göra en fabriksåterställning om jag kan slippa.

//Jocke

Edit: Efter 5 omstarter och urplockning av batteriet fungerar plötsligt högtalare och mikrofon. Har ingen aning om varför men det funkar för tillfället.

Last edited: 1 sept 2013
  2. JvB

JvB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då var problemet tillbaka...

Nu är det samma problem igen. dvs. det går inte att höra eller höras under ett samtal.

Har startat om 10-20 gånger men utan resultat.

Någon som haft samma problem och löst det?

3. JvB

JvB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har pratat med Samsung

Pratade med Samsungs support. De hade aldrig hört talas om problemet. Konstigt med tanke på hur många trådar det finns när man googlar..?

Deras enda svar var att jag skulle göra en fabriksåterställning. Det gav inget resultat.

Nu ska telefonen in på reparation och beräknas vara borta i några veckor. Jag är riktigt besviken. Telefonen är 1 månad gammal och nu ska den in på reparation. Det kanske är dags att höja kvalitetsnivån ett eller flera steg Samsung?

4. mickekarl

mickekarl Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem nu, fixades det av reparationen eller är det nån annan som haft samma problem mem som vet hur man åtgärdar det?