Problem: Kan ta emot sms, men inte skicka!? (Telenor)

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av nike1, 28 jan 2012.

1. nike1

nike1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Allt fungerade framtills igårkväll då det helt plötsligt slutade fungera från ingenstans! Jag flashade om telefonen till ett annat ROM, och använde den under dagen utan problem. Jag både ringde och smsade utan några som helst problem, men på kvällen slutade det fungera.

Flashade om till ett annat ROM idag idag (delvis pga det problemet), men det hjälpte inte heller.

Har googlat runt lite, och hittade bland annat den här tråden. Efter lite mer googlande hittade jag en tråd här på swedroid (länk, genom google cache, för tråden verkar vara borta?) där jag hittade SMSC nummret för Telenor (07916407970900F1). Jag knappade in det i mobilen utan någon som helst framgång, det funkade ändå inte!

Startade om mobilen, hjälpte inte heller. Har t.om. tagit ut SIM kortet och satt dit det ordentligt igen, det hjälpte inte heller.

Vad är felet? Kan mitt SIM kort vara skadat?

Det fungerar fortfarande att ringa och ta emot samtal, samt ta emot sms. (Vet ej med MMS, inte kollat)

Förslag? :(

Last edited: 28 jan 2012
  2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

nike1 gillar detta.
  3. nike1

nike1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Förbenat underligt att de ska göra det så svårt. Förstår inte varför inte det nr man skriver som SMSC-nummer görs om i bakgrunden rätt nummer som telefonen kan förstå, som på äldre telefoner. Å andra sidan ska man ju inte in i INFO och pilla... ;)

5. nike1

nike1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad jag inte förstår är hur det slutade fungera!? Det fungerade efter jag hade bytt ROM, men senare under kvällen vägrade den skicka bara! Ingen aning varför...

Vet inte hur det fungerar osv, men om det är möjligt för telefonen att göra det automatiskt vore det ju mycket bättre som du säger. Nu vet jag iaf hur man fixar det ifall det händer igen. :)