Kanalsortering på äldre Grundig

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Skuggvarg, 13 maj 2024.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Eftersom detta rör en "dum-TV" så förmodar jag att jag borde posta i denna kategori. Har jag fel, så bara flytta tråden dit den hör hemma.

Så, jag har köpt en Grundig-TV från 2013 och efter lite bök har jag lyckats tvinga TV:n att söka upp en hel drös kanaler men eftersom jag inte har någon egen digitalbox eller kanalpaket så har jag bara fått in de digitala standardkanalerna, plus en del annat random som bara hängde med. Nu skulle jag vilja rensa bort alla kanaler som inte har något tillgängligt innehåll, och kanske även byta plats på några av de andra kanalerna. Jag har tyvärr inte hittat den korrekta manualen online men hittade en manual för annan Grundig-TV från den tidsperioden, dock lyckas jag inte få till en fungerande lista enligt instruktionerna.

Så vad gör jag för fel? Någon där ute som råkar ha just en äldre Grundig (eller har haft) och kan guida mig rätt? Går det ens att göra det jag vill? På andra TV-modeller har det funkat, men det enda jag hittar här är att jag kan skapa en favoritlista, men även den verkar lite bökig att sortera. Måste jag använda just favoritlistan eller kan jag bara börja radera kanaler från den fullständiga listan och sedan flytta resterande kanaler till de platser i listan som jag vill använda?