Kandidat med 10" och 3G/4G?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Idus, 11 feb 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Idus

Idus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab A8 (2st)
    Platta 2:
    Galaxy Tab A7
    Övrigt:
    Nvidia Shield
    Hejsan alla!

Jag har en kollega som tröttnat på att hans iPad (som han köpte på en säljares inrådan) inte kan visa de flash-baserade travhemsidor han vill surfa på.

Så, han har frågat mig (som kör en Galaxy Tab 10.1) vad han skall köpa för ny platta. Känner jag honom rätt, så är funktion och kvalitet fokus - pengar är inget hinder.

Att tänka på alltså:

• Runt 10-tum
    • Skall kunna gå att köra internet utan WiFi - läs: 3G eller 4G
    • Flashkompatibel

Självklart skall skärmen vara riktigt bra då han går ifrån senaste iPad ratina. Han kör redan en Galaxy S3, så han har lite erfarenhet av Android - men han tycker den är för liten för att kolla travet.

Hade nexus 10:an funnits med 3G/4G hade jag rekommenderat honom att vänta på den. Men jag har inte scannat marknaden om vad som finns tillgänligt NU enligt ovan premisser och vilka som ligger i toppskiktet!

Tack för Er tid! :)

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Egentligen finns det flashstöd till alla android. Man för typ på Jelly bean ladda ner flashapp och använda mozilla firefox eller annan webbläsare som stödjer flash. Hmm. Bra skärm. Jag tycker egentligen att de flesta 1200x800-skärmar är helt dugliga. Det är dock Nexus 10, Asus transformer infinity som just nu konkurrerar med ipads skärm. Å jag personligen skulle inte ha problem att köpa Nexus 10 utanför Sverige just för att det är google. Då kan man åt 3G-versionen. Annars är jag också en som helst föredrar svenska återförsäljare. Samsung verkar ändå hålla sin globala garanti.
    Det är annars Transformer Infinity som har högupplöst skärm som konkurrerar. Den tror jag finns i både 3G och 4G
    Edit. Nej verkar inte finnas på svenska marknaden heller med 3G eller 4G

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Last edited: 11 feb 2013
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.