Kantstött lur såld som "nyskick" cyberphoto

Diskussion i 'Off Topic' startad av Berklar, 9 dec 2013.

1. Berklar

Berklar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag såg på cyberphoto att dom hade utförsäljning på en LG G2 för några hundralappar billigare än alla andra. Läste lite i beskrivningen där det stod att förpackningen endast hade öppnats men telefonen va oanvänd och i nyskick så jag la en order.

Fick luren dagen efter och upptäckte då att det ena hörnet är lite ihoptryckt precis som om någon har tappat den.

Drog då iväg ett argt mail till cyberphoto och deras svar löd :

Hej!

Beroende på skick så gör vi en bedömning på hur mycket vi sätter ner den.

Om du inte är nöjd med varan så återkommer du och vi tar naturligtvis tillbaka den.

Min stora fråga är då: får man verkligen marknadsföra en telefon som "nyskick" när det är tydligt att den har tappats? Det känns som att jag inte gjorde en allt för bra deal.
    Den kostade 3990kr

2. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Jag hade känt mig lurad..

3. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Fel marknadsföring absolut så du kan ju som de säger skicka tillbaka den och få köpa en ny istället.

Men om du menar att du ska stämma dem för fel marknadsföring så har du för mycket fritid :P

Eller så kanske du kan prata med dem och få priset sänkt ytterligare så du blir nöjd? Och säga att du lämnar gott omdöme om detta om det löser sig fint. Det hade jag försökt gjort eftersom du ändå vill ha en G2.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

4. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Du har inte lust att ta ett kort på skadan och lägga upp?

5. Berklar

Berklar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Cyberphotos VD både mailade och talade in ett röstmeddelande till mig dagen efter det tidigare mailet och var väldigt mån om att berätta att det hade blivit något slags fel och att han ville lösa mitt lilla problem.

Vi har nu idag äntligen talats vid över telefon (mitt fel att det tog sån tid) och vi kom överens väldigt bra. Återstår att se exakt hur det här löses men jag har inget tvivel om att jag kommer bli nöjd.

Tummen upp till Cyberphoto som faktiskt står för sitt motto "personlig service" vilket många andra företag inte gör!

6. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Råkat ut för samma sak i våras med en htc one s. Dock ännu värre då den såldes som ny. Reagerade direkt vid leverans då det märktes att luren var använd med smårepor på. Så argt mail sen skickades den tillbaka!

Sent from my C6603 using Tapatalk

7. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Definitivt inte värd det priset då. Hade den kostat runt 3000:- hade det varit acceptabelt.

8. nictc

nictc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8+
    Troligtvis en retur som dom skippat att kolla skick på innan dom sålde den som ''retur i nyskick''