Fick nyss ett meddelande från Swedroid om att nån försökt logga in på mitt konto med felaktigt lösenord. Vad är poängen med att försöka komma in på ett sånt här forum? Att jag ska lägga upp obscena trådar eller svara felaktigt i nån tråd? Känns rätt omotiverat kan jag tycka...
Bra system i forumet som talar om sånt här. Kan det vara så att du har skrivit fel lösenord själv (kanske i mobilen?). Kanske syskon/förälder/kompis som tänkt snoka?
Haha, på Swedroid. Då är man paranoid. Det bästa TS kan göra är väl att ta reda på hur det har skett (om det går) och sedan gör något åt det (byta till ett nytt lösenord osv...).
Mitt lösenord by the way är alla möjliga random versaler och gemener och nummer och specialtecken. Så det är nog omöjligt att chansa sig till
Inte jag som loggade in, i mailet så får man ju dessutom med en kopia på ip-numret på puckot som försökte logga in, så teoretisk finns ju möjlighet att spåra upp denne. Och visst skulle det kunna vara nån svartsjuk eller nyfiken person, men finns nog roligare o hacka sig in på än swedroid då *lol* Nä orsak lär förbli ett mysterium, men ändå irriterande
/me känner sig hotad... Kanske dags att randomisera ett 60bitars lösenord... Eller så lägger jag mig bakom VPN och försöker logga in på emilh:s konto
Ellet så är det så enkelt som att någon trodde han hade reggat sig med det användarnamnet du har och som få provat med några olika lösenord som personen brukar använda sig av. Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
känns lite konstigt att någon försöker komma in på ens konto här. Är mer förståeligt (stavning) om jag gör det på typ facebook. måste bara skriva en ot grej: en gång så bytade jag pinkod på mobilen dagen efter kom jag inte ihåg att jag hade bytat så jag skrev in min gammla och jag bara tänkte; va fan.... Skrev fel så många gånger att jag kom till PUKkod... och jag hade inte den så vi fick ringa till telenor och så hade inte de den heller så de skickade ett nytt SIMkort. så så kan det gå!