Kartan utgår alltid från en adress innan GPS lock - hur ändrar man den postitionen.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av tanner, 11 aug 2010.

1. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag starta upp google maps eller annat program som använder sig av googles kartor, så utgår de alltid från en position. Har jag GPSen på, tar det någon sekund innan min nuvarande position låses.

Positionen den utgår ifrån är min gamla adress som jag flyttade ifrån nyligen, vilket gör detta lite störande då det är 40 mil fel.

Vart kan man hitta att den skall utgå ifrån den adressen?

Tycker att jag har letat och sökt i alla menyer men kan inte hitta någonstans där min gamla adress är inlagd.

2. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tror inte det är något man kan ange. Vad jag vet använder den sig av mobilmaster och WiFi för att positionera sig innan GPSn fått fix.
    Är det bara när du är hemma som du får problemet och i så fall har du trådlöst nätverk hemma? Prova stänga av WiFi och se om det hjälper. Det kan ju vara så att den fortfarande tror att din accesspunkt befinner sig på din gamla adress.
    Du kan ju också prova rensa data och cache under Inställningar - Program - Hantera program.

3. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det spelar ingen roll var jag är så startar kartan alltid upp från den gamla adressen och det är därför jag misstänker att det måste någonstans finnas någon inlagt... någonstans.

Mitt abonnemang och telefonen är i princip helt nya och har aldrig varit ens i närheten av den gamla adressen (40 mil) och uppgifterna om mig i telefonboken är till den nya adressen.

När det gäller cashe så har inte google maps ngn sådan, tom.

Skall skanna igenom mitt google-konto så att det nte ligger ngt där med alla tjänster som de har.