"Kartbilds-browser"

Diskussion i 'Applikationer' startad av th0car, 2 feb 2010.

1. th0car

th0car Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag skulle vilja scanna in ett antal kartor till t.ex. jpg. Bilderna blir stora - både sett till format (upp till 80 x 80 cm) och till filstorlek. Jag skulle vilja höra om ni har förslag på någon applikation som skulle kunna visa en sån här stor bild och låta mig scrolla bilden på ett smidigt sätt.

Det handlar alltså inte om att koppla ihop med GPS eller så utan bara ett "blädder-gränssnitt" för en stor kartbild.

Vad tror ni - Finns det någon bild- eller kartapplikation som skulle klara detta?

För att ge ett exempel på vad jag menar skulle en variant av Trailmaps där man kan lägga in egna kartbilder vara bra nog.

2. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rmaps klarar av biffen skulle jag tro. Vet dock inte hur stora kartbilder du kan ha, men det borde vara hårdvaran i telefonen som sätter gränsen där.

3. th0car

th0car Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack - Har laddat hem både rmaps och oruxmaps som verkar ha liknande funktionalitet. Båda dessa kräver dock kartformat som skapas i speciella program där kart/GPS-data sammanfogas med själva bilden. Räcker inte med att kunna Photoshop alltså ;)

Hur som helst tänker jag i alla fall prova det här eftersom det verkar vara enda sättet att få in de kartor jag är intresserad av i min Hero.

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Kan det möjligen vara så att du egentligen bara är ute efter något bildvisarprogram där du kan zooma och panorera i stora bilder?

m v h Henrik

5. th0car

th0car Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja egentligen var det ju något sådant jag funderade på från början. Har du någon idé på något som skulle kunna funka?

Sedan blir man ju naturligtvis nyfiken på vad man skulle kunna åstadkomma om man desutom kunde mappa GPS-koordinater till en inscannad kartbild och jag har testat OruxMapsDesktop, men jag får den inte riktigt att fungera ännu.

6. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Med androids inbyggda bildvisarprogram kan du zooma och panorera i bilder som har mycket högre upplösning än displayen.

m v h Henrik