Hej! Ska till mexico. Så undrar om det finns något kartprogram utom googlemaps som har karta över mexico? Vill inte betala avgift för mobiltnätverk så det ska fungera via GPS antennen.
jadu, jag installerade bara programmet och inifrån programmet laddar man ner önskade länder så sparas dom på sd kortet EDIT: oj såg nu att dom endast har Europa och nord-amerika :/
https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=77594&postcount=15 Mexico verkar finnas med i deras lista över tillgängliga kartor offline.
Kolla gärna om det finns GPS mottagning i det land du ska till så du inte blir besviken som jag vart. Jag kom precis hem ifrån Iran, och där fick jag bara in en satellit, och ibland två, lite trist när man hade tagit sig tid och hämtat offline kartor och allt.
Oj! Jag trodde att GPS-nätet för privatpersoner numera var mer eller mindre heltäckande, det var intressant att höra. Tack för tipset!
Om du inte behöver navigering eller sökbara kartor utan bara kartbilder så går det ladda ner kartor från google eller liknande och använda Rmaps. Det var ett tag sen jag provade men här är iallafall den guiden jag använde: http://robertdeveloper.blogspot.com/2009/09/trekbuddy-atlas-creator.html
Jag tog mig lite tid och kollade runt på nätet och hittade denna bild: Den visar att det finns bra med satelliter över hela världen, frågan kvarstår dock om varför jag inte fick in några när jag kollade med appen "GPS Status" samt att jag aldrig fick en fix på kartan?
Startade du om telefonen någon gång? Jag har också märkt att den har svårt att få en fix ibland trots att man är utomhus i öppen terräng men en omstart har alltid löst det för mig. Det kan ju också vara några störningar i atmosfären vid det tillfället. Solvindar kan ju t.ex. störa GPS-utrustning och jag tror inte GPSn i Heron är säkskillt "robust".
Jag startade aldrig om telefonen Fan det skulle man juh ha gjort. Sen är det nog som du säger, Heron är väl inte den bästa GPS mottagaren i landet.
Körde Copilot på väg hem från Funäsdalen för ett par veckor sedan. OCh GPS'en i Hero allt annat än stabil. Ett flertal gånger hittade den inte ens satelliterna. När den väl kom igång så tappade den kontakten efter en stund. Hoppas verkligen de fått till detta i 2,1 rom'en.