Fråga: Kass kamera?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Eggrole, 29 maj 2014.

1. Eggrole

Eggrole Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå!
    Jag har precis gått från en S3a till nu en S5a, och på min S3a kunde jag ta fina macro foton, men denna funktion saknar jag på S5an, eller jag har bara inte hittat den?
    Sen undrar jag om någon vet om det finns "Scenlägen" för S5an, som det finns på S3an?
    Funderar på om nått är fel på min telefon, för helt ärligttalat, bilderna blir ganska kassa, med båda kamerorna! Någon som har liknande erfarenhet?

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Makro försvann redan med S4 (vet inte varför, tyckte också det var användbart) och finns inte på S5 heller... Däremot tycker jag att bilderna blir superbra, speciellt i bra ljus! Vad är det med bilderna som du inte är nöjd med?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

3. Eggrole

Eggrole Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jaha, det hade jag noll koll på! Macro foton va grymt coolt på S3an...
    Har testat en del idag, och det blev bra bilder efter lite fipplande, men fortfarande väldigt grynig på kameran i fram, kanske bara är jag, men verkar lite seg med!

4. zztop007

zztop007 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med

MINA ENHETER

Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Kameran är ok så länge det är perfekt ljus. Min s5 har uppenbara problem med fokus inomhus och bilderna lyckas bli sämre än G2 när man tittar lite närmare. Vattenfärgskonst galore.

Sent from a mobile Gadget...

5. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

kamera

Kass kamera tycker jag inte. Får lika bra bilder som med den Z2:a jag hade. Men, hur fasen ändrar man fokus? "går inte i det här läget", står det bara. Läst manualen, blev inte klokare.
    Enl manualen skall man komma i ett "förläge" genom en lätt tryckning på kameraikonen. Nej, min tar kort direkt.
    Sedan skall det finnas 4 ikoner om vilka bildmöjligheter som finns. Har tre lägen, Panorama-Vackert ansikte-Auto.
    Tel eller jag som gör fel?