Hej, jag har väldigt dålig mottagning på min desire hd, jag har lämnat in den och de har bytt kretskort och liknande. Min nokia för 300spänn har full mottagning där den här har 0 eller 1 streck. Var sitter givarn för mottagning?
Antingen i locket i botten på telefonen eller locket på sidan som döljer simkortet Du har inget knepigt skal på telefonen eller så ? Min erfarenhet av HTC är att dom telefonerna (enl stapeln)har sämre mottagning än andra märken. Har haft en Legend,Desire S och nu en Desire HD (som andra telefon) Desire HD;n är den HTC:n som haft bäst mottagning av dom men inte lika bra som min nuvarande SGS2 eller min tidigare Arc S
3G-mottagaren sitter i bottenlocket, som täcker SIM-kortet. WiFi-mottagaren sitter i batteriluckan. Du kan prova att byta ut SIM-kortsluckan. Det brukar funka att klaga till HTC så kan man få en ny, annars finns det att köpa luckor i deras webshop. Jag bytte min för ett par månader sedan då den börjat glappa och fick bättre mottagning. /fogy
Har du någon länk till webshopen ? Skulle behöva den nedre luckan till min,den knakar o låter så tråkigt
http://www.htcaccessorystore.com/uk/p_htc_phone.aspx?i=203871 Men som sagt, prova att klaga först så kanske du får en gratis. Det funkade för mig men då var telefonen fortfarande, relativt, ny. Nu vet jag inte hur de ställer sig till det hela. Har du garanti kvar så borde det dock inte vara något problem. Enligt svts Plus har man ju rätt att klaga i två år på ett fabriksfel så det borde gå.