ROM: KAxx-ROMar

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av bjoli, 1 jul 2012.

1. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Lade in denna igår. Hade problem med att statuslisten högst upp försvann, men hittade i tråden ett tillägg som löste det och nu fungerar det fint. Kan inte direkt jämföra batteritid eller så efter så kort tid, men det jag lade in den mest för att få batteriprocent som standardikon. Klicka på länken för mer information. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604415

[ROM][29/06]KA09 Xperia SSpeed released|Stable, Smoother & Faster|Android 4.0.4|AROMA

Last edited: 20 jul 2012
  2. robin92

robin92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag väntar på att fler personer ska göra roms eller han ska uppdatera sin:-D

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Patience young Padawan. Nu när devs har källkoden för ICS så kommer det spottas ut roms, FXT har ju en rom som kommer innom en vecka, samma med en officiell MIUI rom, så det kommer ska du se.

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

En dum fråga kanske.. hjälper ICS sourcecode dev för att släppa JB rom till SXS!?

5. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ha en ICS rom med galaxy s3ns små funktioner som dom lagt in i touchwiz tex att skärmen inte blir mörk om man inte tittar bort osv kommer det att komma eller finns det på typ jelly bean när den kommer med?

6. robin92

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

7. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack men hade gärna velat ha alla dom små funktionerna.. :)

8. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Fy vad långsamt utvecklingen går med custom roms numera.. i gamla dar spottades det ut det ena och det andra så fort AOSP, Source Code etc släpptes. Men det kanske beror på att man sitter på en XperiaS!?

9. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Haha, "back in the days" på Magic 32x-tiden :-D
    Håller med lite, det känns som det tar tid nu. Eller så beror det på att man ser ROMar till alla andra telefoner som matas ut.

10. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Hahaha Precis!! Det var tider det.. :D!!

Nog är det långt fler modeller ute sen "vår" tid med 32A & 32B och oxå kan bero på att Android coden bara blir större och mer komplext... men det suger o behöva vänta länge på releaser.. förut fixades en bugg snabbt som vinden, nu när man kollar i olika forum på Xda så är det lååångt mellan releaserna. Därflr jag inte vågat roota o slänga in en custom rom ännu. Kan bara hoppas på att CM stödjer XperiaS så man kan flasha nightlies.. :))

11. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Såg precis att någon kokat ihop en jb rom till defy som faktiskt bootar, vi har inte ens välfungerande ics än :-\ j*vla Sony...

Skickat från min LT26i

12. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Oavsett vad alla säger så känns det som om Sony inte satsar hårt på mjukvarufronten.. hur många kan de ha som sitter och jobbar med det tror ni!?

Ta tex deras patetiska och lata försök till settingstoggle i notificationbar.. det var så lata så de bara lade in en genväg till settings istället.. :(( Tar ju lika många tryck som förut för att tex slå på GPS´s om man tex är i maps. Jag väntar på nästa KA10 eller CM så jag kan roota o låta widgetsoid lösa "problemet".

Jag har dessutom slutat använda sony´s tangentbord.. trodde och ville så gärna att den skulle räcka men den kommer inte i närheten av Swiftkey.

Kul att de lade ner såå "mycket" arbete på Album och Walkman o_O

Last edited: 15 jul 2012
  13. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Du känner kanske till det men problemet kan lösas med notification toggle eller power controls utan root. Genvägen till settings är väl för övrigt inte Sonys påhitt utan ren ICS.

Hur fungerar KA09 ni som provat den?

14. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag har widgetsoid men den kan inte slå på GPS med 1klick utan den tar en till gps inställningar o sen får man klicka i gps, godkänna vilkor och bakåt för o återgå dit man va. Med root hade widgetsoid klarat det med 1klick.

15. larksyrm

larksyrm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Drog in den idag och är hittills sjukt nöjd. Har inte stött på några problem annat än de som nämns på xda, t.ex att statuslisten var borta. Klart bättre och rappare än stock.

16. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

KA10 släppt nu men många rapporterar problem med root, cwm etc nåt kernel problem tydligen, hur gör ni? Är så sugen på o roota o lägga in en custom rom som fungerar bra.

17. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har bara kört 10an ett par timmar men är riktigt nöjd. Snabbvalen för t.ex. blåtand är blixtsnabba. Dock verkar man inte bli av med rutan där man måste godkänna saker när man slår på GPS.

Ändrade rubrik på tråden eftersom det kanske blir ännu fler versioner av hans ROMar.

Edit: Oops, svarade ju inte på några frågor. Har inte stött på några problem förutom med Aroma, men det verkar vara mer regel än undantag att man har det. Blev inte av med root.

Last edited: 20 jul 2012
  18. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

KA10 är hittills den bästa ROMen jag kört i min Xperia S. Flyter riktigt fint, inget jag märkt som inte fungerar och den känns snabbare än stock. Blir intressant att se vad han kan göra nu när Jelly Bean börjar fungera.

19. larksyrm

larksyrm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tutade in KA10 igår och är än så länge nöjd. Jag har inte upplevt några problem alls och batteritiden är hittills bra (med XS mått mätt), jag har nu 23% kvar efter 20 timmar och då använde jag telefonen ganska flitigt igår kväll.

Den är snabb, stabil och tillför en del efterlängtade saker, t.ex snabbval i statuslisten.

Rekommenderas starkt!

/* Larksyrm */

20. robin92

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hur installerade du?
    Min hänger sig när man trycker next när man ska installera skiten.
    INstallerar från Sony stock ics rom.