Keeybord/tagnetbord på androider svårare än iphone?

Diskussion i 'Applikationer' startad av humble, 12 dec 2016.

Taggar:
  1. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Hej,
    Jag är inte riktigt överrens med mitt tangentbord. Kör Swiftkey på min Samsung s6 edge. Men känner att det är ungefär samma "problem" på andra mobiler och keyboards. Testat en del olika och fastnad mest på Swiftkey.

    Men jag hatar att säga det ;-) men jag upplever som Iphone är bättre när det gäller att skriva. Får ofta radera skriva om och jag hamnar på fel på något sätt.

    Försökt söka lite i forumet men inte hittat.. hoppas att det inte blir dubbeltråd.

    Min upplevelse är att jag skulle vilja kalibrera skärmen.. känns som jag har tjocka fingrar på android. Tanken väcktes mer i går när mina barn som har iphone sa att samsung är svår att skriva på.

    Har jag fel app, finns bättre? Finns det kalibreringsmöjlighet är det det som är fel?
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 446
    Mottagna gillanden:
    3 236

    MINA ENHETER

    Kör med Google tangentbord
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det roliga är att jag har precis samam upplevelse fast tvärtom.. på min jobblur som är en iphone är det helt omöjligt att skriva på jag har mer eller mindre gett upp :D men med swiftkey funkar det numera helt ok. konstigt hur det kan skilja sig.
     
    jnsson gillar detta.
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Hur länge har du kört Swiftkey? Swiftkey lär sig hur man brukar trycka när man vill skriva vissa ord så det blir bättre över tid :) Sedan är det väl en vanesak också. Jag provade Fleksy ett tag efter att ha kört Swiftkey i fem år och det tog ett par månader innan jag fick bra flyt i mitt skrivande med Fleksy.
     
  5. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Ja lustigt! :-) Men du kör då Swiftkey på din iPhone? Hmm ger ytterligare tankar om att det är kalibrering av skärm eller liknande som kan vara problemet
     
  6. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Hmm vet inte exakt men 3-5 år kanske? Provade Fleksy men avinstallerade den ganska omgående och gick tillbaka till Swiftkey. De är riktigt bra och jag rekommenderar andra Swiftkey. Men det är något som är stökigt och jag upplever som jag inte träffar rätt.. måste in och backa och ändra. Sen är särskrivningen usel. Ofta som jag tvingas att särskriva och sen backa för att föra ihop orden. Den verkar inte riktigt lära sig allt. Jag har kört synkning med Facebook, gmail och sms regelbundet för att få den så rätt som möjligt även med andra ställen som jag skriver.
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja eftersom det är iphone så funkar ju tangentbordet bara lite sådär godtyckligt när det vill. ibland får jag köra swiftkey och ibland inte.. dessutom verkar jag behövs välja swiftkey i varenda jädra app jag vill ha det i det går definitivt inte igenom systemet fullt ut.
     
  8. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Väljer du bort alla tangentbord förutom SwiftKey i listan så är det bara SwiftKey som används överallt förutom vid lösenordsinmatning på vissa ställen.
     
    dannejanne gillar detta.
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Kör just nu på standard tangentbordet på min S7 och SwiftKey på min Iphone. Upplever som du att SwiftKey är lite svårt på Android, ungefär som att tangenterna är lite för nära varandra. För mig fungerar SwiftKey bättre på Iphone. På Samsung tangentbordet känns det som att det är lite mer mellanrum mellan tangenterna. Svårt att förklara en känsla [emoji16] På IPhonen fungerar SwiftKey absolut bäst och jag stormtrivs med det
     
  10. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag märkte förut att det blev bra mycket bättre att använda tema vid namn nickel eller dylikt där varje tangent har en ram runt sig. Har för mig jag satte tangenbordet på största också vilket hjälpte. Permanent sifferrad högst upp går inte heller att leva utan.
     
    humble gillar detta.
  11. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    tack, ska kolla det :-D
     
  12. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 544
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    För mig är de med exakt samma. Jag har svårt för ios t-bord, när jag kör swiftkey på ios går de om än inte mycket men lite bättre än original t-bord. Men på android fungerar och kör jag alltid swiftkey.

    De jag saknar mest på ios är vibrationsfeedback.