Kendo M7 kraschar när laddarkabeln sätts i

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av rhod, 17 mar 2011.

1. rhod

rhod Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det måste vara något underligt, för jag köpte min Kendo M7 på expertbutiken i Lidköping och hade provat den en dag tidigare i butiken.
    Den verkade helschysst, trots M3s varningsartikel om den här produkten verkade den väldigt bra för att läsa PDFer med och surfa i soffan.

Allt var så otroligt fantastiskt tills jag anslöt den medföljande laddaren till väggen och Kendon och plötsligt blev skärmen alldeles svart. Visste inte att man skulle trycka hårdare mot resetknappen utan trodde först att min nyinköpta apparat bara hade dött. Sedan vaknade den till liv efter en och en halv timme cirka. Hade uppgraderat den med nytt ROM så att man hade tillgång till Market.

På kvällen skulle jag ladda apparaten igen, men precis när jag satte in laddaren började skärmen bete sig väldigt konstigt och bilden förvandlades till ett mönster som liknar att man slängt den i backen. Lät den stå på över natten och var som ny på morgonen.

Nästa dag verkade den fungera, började ana något fel någonstans, och när jag skulle sätta i laddaren igen då den var påslagen hände detta igen. Packade ned allt och tog bussen till butiken och där var det nära på att bli återköp.

Men jag sa till säljaren (som var vän med mig) att innan jag byter så vill jag prova på de andra enheterna i butiken. Samma fel, samtliga apparater vi testade kraschade när laddaren sattes in. Jag började fatta att det var hårdvrufel och vi hade en lång diskussion jag och säljaren. Jag valde att ha tillbaka varan trots felet, frågade dock om prissänkning men det gick han inte med på, varan var ju billig ändå. Men att butikens andra exemplar hade samma problem gjorde att jag inte trodde att det var ett garantifel. Nu tänkte jag att det kanske var själva laddaren till apparaten som på något sätt var fel och gav apparaten fel spänningen så att den flippade ur, men icke sa nicke. Nya laddaren gjorde samma sak med samtliga maskiner.

Sedan stod jag i butiken och började rota i programinställningar. Jag undrar, har någon här i forumet varit med om något liknande? Det verkar ju vara fel på mjukvaran.

2. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

För första gången så upplevde jag att min dog vid inkoppling av laddare, men det var också första gången som jag hade kabeln i plattan innan jag satte laddaren i väggen.

men ett mer koncist fel är att skärmen flippar ur om man drar ur laddningen när skärmen är igång. Om du däremot drar ur laddningen när skärmen är av så fungerar det utan bekymmer.

Min misstanke är att någon del i hårdvaran inte pallar riktigt 100% med den skillnad som blir vid laddning och icke laddning. (vilket troligen är en anledning till att plattan är billig då de förmodligen sparat in på vissa kvalités aspekter, så som alla vet så kostar kvalité)

3. rhod

rhod Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du tittar på batteriindikatorn och bara stoppar in den lilla kontakten till plattan innan du har stoppat i kontakten i väggen så kan du se att batteriet indikerar laddning. Och det är sedan när kontakten trycks in i väggen som plattan flippar ur.

Jag har lämnat tillbaka plattan och fått alla pengarna tillbaka och affären ska förmodligen reklamera hela leveransen.