Kernel 2.6.29 och Donut's Källkod släppta!

Discussion in 'Galaxy i7500' started by MadMartigaN, Apr 22, 2010.

1. MadMartigaN

MadMartigaN Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Samsung har släppt kernel 2.6.29 source och Donut source till vår kära Galaxy! :)

Finns här.

Jippi! ;)

2. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Innebär det att man kanske kan få en 1.6:a som är buggfri snart då kanske?

Min JC6 är bra på många sätt, men den segar ner sig ofta när man stänger ner browsern eller avslutar musikspelaren typ. Mycket irriterande att vänta på att en tom skärm ska fyllas med alla apps... Finns det bot på det? Är JC4 mer stabil månne?

3. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror att skillnaderna mellan JC4 och JC6 är minimala. Ryktet säger ju att det bara är översättningsskillnader.
    Vidare tror jag att drakaz eller någon annan godhjärtad ganska omgående kommer att släppa något mycket bättre än JCx i och med källkoden.
    Själv har jag gått över till Desire och det är en fröjd att kunna ha Spotify igång samtidigt som man hoppar mellan 2-3 spel, utan något som helst lagg eller att få svart skärm i 30 sekunder när man går tillbaka till sin homescreen.

4. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ok, så det är normalt att ha det så alltså. Ja det är bara att vänta lite och se vad de levererar.
    Grattis till lyftet :-)

5. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Vi får hoppas att detta leder till en bättre firmware. Jag har liknande problem med dryga väntetider då jag låser upp telefonen eller startar/avslutar apps.

Galaxyn med JC6 är knappt användbar som ett verktyg i nuläget - vad man än ska göra, får man 20 sek väntetid - det är så illa att hemma kör jag fortfarande min 4 år gamla Palm OS när jag behöver göra nåt snabbt - slå upp ett ord i ordlistan, använda miniräknaren, omvandla inches till cm, använda stopwatch, skriva nån kort textrad, osv... TRAGISKT men sant!

6. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Riktigt så illa är det inte för mig. Men det är något som är fel med koden. Innan jag lade in denna hade jag II5, då skötte Android att hantera stängning av apps på ett förträffligt sätt. Nu verkar det som detta inte funkar riktigt längre. :-(

En omstart gör att det blir bättre tillfälligt.

7. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

TEsta att använda auto memory manager (kräver root dock). Den har gjort min galaxo 1.6.2 användbar. Tidigare kunde jag inte ens svara på samtal eftersom den inte lyckades ladda programmet "phone" i tid :P

8. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Också haft detta problem med Samsungs firmware. Ruskigt irriterande att känna hur den börjar vibrera när ett samtal är inkommande - 10 sekunder senare börjar ringsignalen spelas. Löjligt att inte ens kunna ta emot ett samtal för att telefonen är sån sirap.