[Kernel/Guide] Lägga på Doom's kernel på WB4.04

Discussion in 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' started by Radioman62, Sep 3, 2011.

1. Radioman62

Radioman62 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ar svarat på detta i tråden för Wolfbreaks ROM men det svaret försvinner snart i bruset så därför startade jag denna tråd. Kanske den kan spikas så länge det är aktuellt med denna modd.

Det uppstår problem att lägga på DooMLoRD's Custom kernel på en Wolfbreak 4.04 ROM om man inte gör en åtgärd innan. Telefonen bootar helt enkelt inte. Men det finns en enkel lösning.

En eller två filer skall tas bort med hjälp av någon bra filhanterare, t.ex. root explorer (köp appen på Market)
    Sedan bootar du om och går in i xRecovery och laddar in DooMLoRD's custom zip Kernel från ditt SD card, som du redan förberett.

Läs denna posten om vilka filer du skall ta bort.
    .
    .
    .

2. Löthner

Löthner Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad blir det egentligen för förändring på luren och vad är skillnaden på OV, OV, UC, UV?

3. Radioman62

Radioman62 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen större skillnad alls till att börja med. Men du kan själv trimma matningsspänningen vid de olika Governor klockfrekvenserna som processorn jobbar med. Kerneln har också fler inbyggda "governors" som gör att du kan välja lägre klockfrekvenser vid sleep, underklockning, eller högre än 1ghz, alltså överklockning. Denna kerneln tillåter att överklocka till 1.2ghz.
    Man vill ha så låga spänningar som möjligt utan att telefonen fryser eller att du får WLOD (White LED of Death). Detta för att få så bra batteri ekonomi som möjligt. Man får testa och se hur långt man trimma på sin egna telefon. Alla x10 klarar inte att ha samma instöllningar. När man är klar så har man pressat all prestanda som går att få ur telefonen.

Jag är inte färdig ännu men har lyckats få mycket bättre batteritid när telefonen är i sleep.
    Överklockning klarar min telefon bara om jag höjer spänningen en del på de överklockningsfrekvenser som finns att välja. Telefonen blir rysligt snabb med det tär styggt på batteritiden.

OC = overclock
    UC = underclock
    OV = overvolt
    UV = undervolt

Skall man pyssla med detta så måste man ha apparna Incredicontrol och Set CPU.
    Det finns en tråd på xda bland de som trimmar "hardcore" :P