Problem: Kies hittar inte telefonen

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by zosma, Mar 6, 2012.

1. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Försöker koppla min telefon till kies med usb kabel, men den bara söker en stund och sen får man nån typ av felmeddelande. Tänkte mest om det finns någon uppdatering till telefonen. Har ju hittills inte fått någon uppdatering, och telefonen är köpt från telia i början av december.
    Och åtmintone jag har ju fortfarande batteribuggen, även om jag inte använder telefonen alls, så måste jag ladda den minst en gång per dygn.

Men kanske ska alla uppdateringarna fungera med den som finns i telefonen, men hittills har den i alla fall inte hittat något.

Använder naturligtvis windows 7 om det spelar någon roll.

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick felmeddelande i dag jag oxå när jag kopplade in telefonen

3. janhol

janhol Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kopplade precis nu min Note till datorn.
    Inga som helst problem att kommunicera mellan dator och mobil. Tyvärr fanns det inga nya uppgarderingar ännu.....

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack

5. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Har inte använd kies mycket, men har för mig att jag för länge sen kopplade telefonen, och den hittade den. Nu ville den först hämta en ny version av kies, men sen håller den på att leta efter enheter en bra stund, för att sen komma med felmeddelande. Får nog testa med min tab också ifall den hittar den.

Edit: Tabben hittade den, men vet inte varför den inte hittar noten.
    Edit2: Nu hittade den noten, men tydligen finns ingen uppdatering.
    Inbyggd program vara: PDA:KK4/Phone:KK5/CSC:KK5 (NEE)
    aktuell version och senaste version är samma.
    Verkar som att jag måste koppla in enheten i usb:en innan jag startar Kies. Även om jag gör så att jag startar Kies, sen kopplar enheten så börjar den leta, men hittar inte. Vet inte om det bara var tillfällighet, har inte testat mer på det.

Last edited: Mar 6, 2012
  6. janhol

MINA ENHETER

Jag sätter alltid igång Kies först och när den startat upp och är igång så sätter jag i Note:en i usb sladden och efter cirka 30 sekunder är kommunikatioen mellan dator och mobilen igång.

7. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Ok, jag hade säkert telefonen i 5 minuter när jag fick felmeddelanden. Sen testade jag tabben och då hade jag kies igång när jag kopplade in den, och det funkade, så testade på samma sätt med noten, och då funkade det också. Men kan ju hända att det hände där i mellan nåt, när jag kopplade tabben. Testade inget mer på det.
    Men om det inte funkar, så kan det vara värd att testa om det hjälper.

8. Mithan

Mithan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får fan inte igång de hur jag än gör, har provat allt jag kan komma på men kies hittar inte mobilen ändå :(

9. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kies ar verkligen totalt javla samst, och det har det alltid varit.

/ Brod

10. Kilrah

Kilrah Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma sak för mig, Kies hittar ingen telefon. Stört dåligt faktiskt.

11. janhol

MINA ENHETER

Vet tyvärr inte varför ni har sådana problem med Kies...
    För mej funkar det alltid. Har Kies installerad på fler burkar och det fungerar på samtliga. Har Windows 7 Ultimate 64 bitars.
    Vikigt tror jag är att ALLTID ha senaste versionen installerad, om det då inte ändå fungerar så skall man (har jag hört av andra som faktiskt haft enstaka problem) köra den där felsökningsguiden inne i Kies, den verkar fixa alla problem (som oftast är drivrutinrelaterade mot usb-portarna).

12. Mithan

MINA ENHETER

Jag har kört felsökningsguiden två gånger & har dessutom installerat om Kies 3 gånger. Men inget fungerar....
    Datorn har inga som helst problem att hitta mobilen utanför Kies, är bara den skiten som strular

13. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    kolla alltid först: inställningar>program>utveckling>usb-felsökning som inte ska vara ibockad

14. Mithan

MINA ENHETER

Den är inte i bockad. Jag hatar verkligen att det är Samsung som gör Note, jag vill ha samma storlek men från en annan tillverkare. Min är lika ostabil som en gammal gubbk*k, min Desire med gingervillian flyter på fan så mycket bättre än min Note.
    Vill göra en systemåterställning, men med tanke på att det är min jobbmobil vill jag gärna göra en backup först.
    Men det går ju inte så bra när kies inte fungerar, finns det något annat sätt att göra en backup när den inte är rootad? Är inte van med en mobil som är original & inte rootad =P.
    Tänkte vänta på ICS & se om den blev stabilare, men den uppdateringen lär vi väl få vänta på tills mitten av 2013 eller nå....
    *Positiv som fan*

15. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    kör på din gamla Desire då när den "flyter" så bra! starta gärna modern combat 3 på båda och jämför "flytet".... suck

16. janhol

MINA ENHETER

Jag tror dock det är din dator som strular och INTE någon Samsung mobil... sluta skäll på fel sak.
    Har du t.ex. provat att köra Kies på en annan dator ?
    Kan du inte köra Kies Air ??? (om du nu har trådlöst wi-fi hemma)

Det finns faktiskt ALLTID mer än EN lösning på problem, det verkliga problemet är i verkligheten att HITTA vad problemet ligger (i dator, i programvara, i mobilen eller ?)

17. Mithan

MINA ENHETER

Så bara för att nu Desiren inte klarar att spela MC3 så menar du att jag inte kan ha ett bättre flyt i launchern på den än vad jag har på Noten...?
    Det enda som är bättre på Noten än Desiren just nu är att kolla på film, annars flyter allt på väldigt mycket smidigare på den. Tyvärr är det ju såklart, jag vill självklart ha Noten annars hade jag aldrig köpt den.
    Men när den inte beter sig som den borde så kan jag inte annat än att klaga.
    INGENTING fungerar som de ska i den för tillfället, inte ens Kies kommer jag in i.
    Då skulle du nog också ha tröttnat när en mobil för 5.5k & nyligen släppt inte är bättre än en över 2 år gammal Desire?

18. Mithan

MINA ENHETER

Jag provade Kies på en annan dator men det är samma sak.
    Kies air har jag inte provat ännu eftersom jag inte har varit ute på jobb ett bra tag & inte haft mitt hemmanätverk.

Men enligt min mening ska man inte behöva leta sig fördärvad efter ett problem/en lösning när man har köpt en mobil för 5.5 k & enbart vill starta upp ett program som hör till mobilen

19. mistluren

mistluren Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag har problem.... har försökt på alla vis att få kontakt med Kies. Köpte min Note i Januari och ahr itne haft några problem föräns idag. Det installerade en ny version av Kies och efter det hittas inte telefonen...:-(
    Har .tom laddat om programet från Samsungs hemsida.
    :-(

20. janhol

MINA ENHETER

Så sant så som du skriver, där håller jag helt med dig. Man skall INTE behöva leta sig fördärvad m.m....

MEN varför fungerar atlltid alla Samnsung mobiler jag någonsin kopplat mot mina 2 datorer (+ en på jobbet)??? Men ar med alla Smsung = min Note, min Tab 7", tjejens Galaxy S2, hennes syrras S2, hennes systersons S2 osv.... inga som helst problem.
    Det är just därför jag tror det är något fel med dina datorer osv....
    Ett program (typ Kies görs ju bara i EN version och kan helt ekelt inte fungera olika på olika datorer OM det inte är just datorns fel. Som jag skrivit förut så tror jag med 99% säkerhet att problem du har ligger i drivrunterna till usb porten (portarna). Notera att Kies har EGNA drivrutiner för usb kommunikation, att du får upp mobilen i filhanteraren och kan kopiera filer m.m. är datorns drivruinter för usb som fixar och inte Kies.