Klagomål på Fairshopping

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Confused, 28 jul 2010.

1. Confused

Confused Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Alla dessa problem har redan tagits upp här.

3. Confused

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men vad jag vet har Samsung fortfarande inte lämnat något konkret svar på vad de gör för att lösa problemen!

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är det inte flera bl.a. här som fått svar från Samsung support att de känner till problemen och att dessa ska bli åtgärdade vid nästa officiella update?!

5. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vad vill du att de ska göra? de har redan sagt att de kmr fixas i nya officiela FW så de bara o vänta tills den släpps

6. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Förutsätter inte förväntan av svar från Samsung att de också är medvetna om frågeställningarna på fairshopping? Om fairshopping har en kanal till Samsung, vilket skulle betyda att de känner till trådarna, så är det givetvis lite nonchalant att ingen respons inkommit.

7. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har ingen tidigare erfarenhet av Samsungs support, men har skickat 2 mail och båda har blivit besvarade inom 24tim. Kanske Samsung support här i Norden blivit tagna på sängen av antalet sålda telefoner och det faktum att den har ganska många buggar som folk stör sig på som t.ex. lagg, gps, dålig teckning för vissa osv. Men det ser ju illa ut om de faktiskt inte officiellt går ut och säger någonting snart... och det kan ju omöjligt vara så att Samsung här i Norden är helt ovetandes om att det är nya firmwares på G som ska fixa diverse buggar...

8. Confused

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag har varit i kontakt med Samsung supporten (0771 7267864) ett flertal gånger säger en del att de känner till problemen, men att de inte kan svara på om eller när de kommer att åtgärdas. De vet inte om problemen är hårdvarurelaterade eller beror på mjukvaran. Andra man pratar med känner inte till problem och säger endast att man ska återställa telefonen eller testa med annat SIM kort.

Är det någon som fått ett mailsvar där Samsung bekräftar att man vet om problemen och att de kommer att fixas med en mjukvaruuppdatering? De inofficiella firmware som florerar har ju inte löst problemen!

9. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag är en av dom som bett om svar via fairshopping. Min teori är att Samsung inte vill lämna offentliga svar av någon anledning. Det jag skulle vilja är att ha direkt mailkontakt med insatta personer istället för ett luddigt formulär. Jag är inte mycket för att ringa supportnummer..

10. trotte

trotte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De på supporten vet förmodligen ingenting om vad som kommer hända. De flesta företag outsourcar sin support till callcenters (vet inte hur det är gällande Samsung). De på supporten har i alla fall bara den info som krävs för lösa triviala problem och bedömma om man skall skicka telefonen på reparation.

Enskilda telefonister (för det är vad de är) kan dra vilken vals som helst för bli av med en "jobbig" kund. Det går inte ta vad de säger om vad Samsung kommer göra som något löfte från företaget.

Last edited: 28 jul 2010