Klarar jag mig med en Blade?

Diskussion i 'Blade' startad av Axer, 23 okt 2011.

1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag har förut tänkt att jag kanske skulle spara till en galaxy S2, men fan så dyr den är... Även fast priset kanske sjunker en del så blir den förmodligen väldigt dyr vilket som.

1. Klarar jag mig på en ZTE Blade utan att störa mig något fenomenalt på hastigheten?

Spel - Wordfeud (även fast jag brukar hata mainstream skit så verkar det här verkligen intressant..), Age of Zombies är väl mina önskemål så här långt...

Surfaaaa... (Har oftast tillgång till WiFi, vet inte hur snabbt det är så jag slänger på 1GB surf från comviq, per månad. Om jag inte nöjer mig med WiFi) Går det skithackigt eller kan man få det att flyta på? Mestadels forum (finns väl appar, "tapatalk"?) DagensNyheter och liknande... Youtube tror jag då inte att jag tänker försöka mig på.

Filma mina lyft (styrketräning) - sett den urusla kvalitén, jag överlever.

2. Nåt jag borde tänka på innan köp? Finns det någonstans man kan TESTA telefonjäkeln och inte bara se ett demoex med fastklistrad platbild?

3. Men jag tycker det ser en aning segt ut i videos(heter det så?) jag sett, men går det att rooma till den så det går snabbare? Självklart går väl det, men HUR fucking mycket snabbare går det?

2. bunnypig

bunnypig Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

1. Ja, du klarar dig på allt som du beskrev, gör det själv och det funkar utan problem. De senaste 3D-spelen kan man inte spela men annars så fungerar de utan problem.

Internet går skitbra för mig, inga som helst problem.

2. Inte direkt. Billig telefon och den är bra i sin prisklass. Det ända som jag kan tänka på (dock direkt efter köp) är att testa telefonen innan du gör större ändringar (så som flasha den och annat) så ska du kolla så allt fungerar som det ska.

3. Videokameran är seg. Min är inte så extremt seg men den funkar. Ska du ha bättre måste du upp några prisklasser. Tyvärr.

3. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du missuppfattade 3dje frågan, menade att jag hade sett på "hands-on"/"reviews" och sånt och tyckt att det sett en aning segt ut. Men då körde dom ju med orginal rom och allt. Kameran har jag sett är totalt skitdålig, men den funkar somsagt för det lilla jag ska använda den till.

EDIT: Om jag nu inte ändrar mig så tror jag att jag ska slå till på en blade i november (efter jag fått barnbidraget... 28 okt får jag de) - eftersom comviq surf ingår (värde 500spänn) blir ju typ kostnaden på telefonen en femhundring! Skitbra, för jag hade ju ändå tänkt köpa nåt liknande surfpaket till :D

Last edited: 23 okt 2011
  4. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Youtube funkar skitbra! Age of Zombies flyter lika bra som på en galaxy s2 dock gör den begränsade multi touchen det svårt att styra ibland.
    Kameran är väl det sämsta med telefonen, vet att det finns en kamera -app som ska göra filmning i bättre kvalitet. Tror den hette LG camera typ. Beroende på var du bor så har media markt riktiga produkter framme.

5. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo jag har sett den lite begränsade multi-tafsen... Men det funkar väl antar jag. Kan bara inte stå emot att ha det spelet, ser så jävla kul ut..

Får väl slå en signal till media markt och kolla om dom har den, bor i sundsvall, media markt i birsta sundsvall :P

6. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Multi tafsen hehe :P om du verkligen vill ha riktig multi-tafs så kanske du ska leta begagnat? Typ en galaxy s? Bor i Göteborg så vet inget om Sundsvalls affär, men jag tror att det borde vara lika i alla.

7. fresve

fresve Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Wordfeud slukar batteri som 17, klarar sig inte en hel dag sedan jag installerade det..

8. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Wordfeud snurrar på helt problemfritt på min Blade.

Langa bara in någon version av Android 2.3 (GSF, CM, CAE el.dyl. Kollada MoDaCo:s forum) så kommer du bli jättenöjd. De kraven du har kräver ingen monstermobil.

9. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej precis, tänkte ju det när jag var inne på att spara till en SGS2(tills den sjunkit i pris) massvis med månader och slösa massor med pengar på det. Istället för att bara köpa Blade och spara 3-4kkr...

Sen känns det mer som att man vågar göra mer med telefonen (roota,roma,överklocka) om man inte har en lur för 5000. Inte för att jag kanske skulle göra det på en gång, men det ska göras. Förr eller senare. Nu är den ju också såpass billig att jag bara kan ta mitt barnbidrag jag får på fredag och beställa luren med en gång. Surf ingår ju satt *win*

10. sklp

sklp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den klarar att surfa fint om du kör med Opera Mini.

När det gäller den fria surfen som ingår så är det inte en "äkta" mobilsurf, dvs istället för att hastigheten begränsas när du använder mer än 0.5GB per månad så får du betala extra. På så sätt är det lite farligt, jag skulle istället köpa en blade och låsa upp den, sedan köra in nåt äkta surf abbonemang typ Universal Telecom 57 eller Telenor Surfa

11. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mycket väl medveten om det, men jag har som sagt(eller?) nästan alltid tillgång till trådlöst nätverk (både på skolan och hemma) så dom där 500mb kommer nog inte användas så mycket. Om nu inte det trådlösa nätverket på skolan är oanvändbart segt. Vilket jag tvivlar på, men risken finns ju. Så dom där 500mb'n kommer väl mest användas på bussen/ reserv istället för Wi-Fi etc..

Annars har dom ju 50kr/mån 1GB om jag nu skulle behöva det framöver.. Vilket är högst otroligt.

Tänker inte skaffa något abbonemang. Får inte heller för den delen. (Om ni nu inte redan visste det så är jag 14 bast)

Last edited: 24 okt 2011
  12. sklp

sklp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

OK, då kan det ju funka.

Nice totalpris också då ;-)

Jag tycker blade funkar väldigt bra överlag, och det är på nåt sätt skönt att slippa bry sig så mycket om man skulle råka tappa telefonen, utsätta den för regn etc, så den går sönder (jämfört med 5000 kronors telefon)

13. team@

team@ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Med en blade så slipper du oroa dig för att någon skall råna dig på din dyra SGS2 också :-)

Du får 90 procent av nöjet för 20 procent av pengarna. Perfekt för en 14-åring med begränsad budget. Dessutom så kommer du att lära dig massa nyttigt av att våga roota och fippla med den. Nästa steg är att kasta ut Windows och in med en Linux i datorn så har du framtiden säkrad.

Go 4 Blade Axer och lycka till!

14. Derivatan

Derivatan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, du klarar dig. Du får väldigt mycket telefon för pengarna. Det får du och andra sidan av en SGS2 också, den är ju bättre, men du kan i princip göra allt med en blade som du kan på en SGS2.

Men det blir lite komplikationer, eftersom du vill att den skall flyta på samt kunna filma med den i bra kvalitet.

I 2.2 stock så flyter inte telefonen lika bra som om du lägger in 2.3, men du kan och andra sidan filma mycket bättre med 2.2 om du lägger in LG camera. Då kan du spela in videos i 480*800 via nämnd app, se länk:

(ändra till 480p i videon)

ZTE Blade / Orange San Francisco Test video 800 x 480 LG Camera - YouTube

I 2.3 så flyter telefonen mycket bättre, saker och ting fungerar allmänt bättre. Men LG camera verkar inte fungera på nyare versioner än 2.2, inte heller andra andra inspelnings appar, alltså att man kan ändra upplösningen, det fungerar inte av någon konstig anledning, så man kan inte filma så som det ser ut i youtube videon ovanför om du kör 2.3. Dom inspelnings appar jag provat så fungerar det helt enkelt inte att ändra upplösningen, videon fungerar inte, varför vet jag inte. Det är som att 2.3 inte stödjer detta.

Kanske ändras nu när 4.0 snart kommer, om någon fixar en 4.0 baserad ROM, eller om det officiellt släpps till blade, jag vet inte, men kan du leva med att det inte går att fixa filmkameran i 2.3 så ska du absolut köra på 2.3. Det är som dag och natt i skillnad om man använder 2.3, (både videoinspelning (dålig) och hur telefonen flyter (bra). Inte så att 2.2 är helt värdelös, men mig personligen tycker att det är rätt stor skillnad i prestanda och flyt.'

Edit: Alltså du kan ju fortfarande filma i 2.3, men det blir som om du filmar utan lg camera i 2.2.. D.v.s. helt värdelös.

Last edited: 25 okt 2011
  15. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som sagt, behöver jag ingen monsterkvalité på video. Har sett hur dåligt det är och det funkar väl. Ska ju bara filma lyft jag gör, för att sedan ladda upp och få bedömning av min teknik (man behöver alltså bara kunna se vad som är vad så duger väl det..)

16. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Just beställt en Blade från NetOnNet (var PRECIS slut när jag tänkte beställa, fanns i lager före middagen, och slut efter när jag skulle beställa, kostar ändå inget extra att bestställa från NetOnNet, förutom att det tar lite längre tid om jag har otur, och kanske 3kr extra..)

EDIT: Men Comviqs hemsida dampar som helvetet... Blir felkod varenda gång jag försöker beställa ett startpaket. Kanske är min dator...

Hoppas för helvete att jag får den till fredag, så jäkla jobbigt om jag måste vänta till typ Måndag/Tisdag... JAG VILL JU HA DEN NU!!!! :D

EDIT 2: Äntligen så har jag fixat ett startpaket också, var tydligen så att dom inte kunde skicka till minderåriga, vilket jag inte förstod förns kanske femtionde gången jag testade! Hursomhelst så fick jag i alla fall behålla mitt nummer, och allt är klart nu. Tråden kan fara till himmlen nu.

Last edited: 25 okt 2011
  17. team@

team@ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nä Axer!

Vi förväntar oss en kommentar av hur det går för dig när du fått hem den...;)
    Det kan du väl bjuda oss på.

Annars käner vi kanske attvi lurat dig...

18. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha, jo det ska ni nog få. Enligt koli-numret så står det

27 okt kl 16:21 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

Så jag kan förhoppningsvis hämta den imorgon, eller på lördag. Beroende på hur snabb ICA är på att sortera alltihop och så. Kan knappt vänta... :teeth:

19. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

har väl brevavisering skickats så behöver man väl inte vänta på att få AVIn, ska väl bara va å gå till ICA med kollinummer och ID?

20. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Stämmer bra det. Bara att kolla på posten.se och är den på utlämningsställe är det bara att knalla dit med kolli nr. och hämta ut det :)