Problem: Klick/popp mellan låtarna i hörlurarna...

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av stingfoot, 18 sept 2014.

  1. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har just skaffat en G2:a och blir lite brydd då jag märker att jag mellan varje låt (när man byter låt) hör ett litet "klick" eller "popljud", ungefär som en krets eller nåt sätts på varje gång jag byter låt. Ljudet hörs även när jag accessar ljudkretsarna på annat vis, låt säga när jag slänger en appikon i trashen. Då poppar det till, snabbt och sedan hörs ljudet.

    Vad är detta? Mjukvarurelaterat? (kör Andropid 4.4.2 som kom på enheten) elle ärr det något med hårdvaran? Är det hårdvaran, så vill jag ju garanterat göra en DOA - men något säger mig att det kan vara mjukvaran...

    Något ni hört om eller läst om tidigare, alternativt något liknande?

    Hörlurarna är av "modells större", BOSE-lurar... Modell 15 i serien med noisecancelling. Funkar för övrigt bra med exvis Nexus 5.

    Himla skumt och än mer irriterande... :cry:
     
  2. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Bara min mobil?

    Ni andra har helt perfekt ljud när ni byter låt, inget klick mellan låtarna eller så? Inget klickande...poppande...? Ni har inte heller råkat ut för att klockan plötsligt ställt om sig efter att telefonen varit av och sedan satts på igen?

    Måndagsex?

    =/
     
  3. Str0be

    Str0be Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2013
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    105
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    ROM:
    Stock 11.0.91
    Lagt på senaste uppdateringen för musikspelaren från LG? Denna kom för några veckor / någon månad sedan. Är det i alla musikappar som du har strul?

    När jag hade 4.2.2 på telefonen så hade jag också ett poppande / klickande mellan varje låt, dock bara när den var inkopplad i bilstereon med 3.5mm plugg. Tror inte att jag hade problemet med hörlurar. Efter 4.4.2 så har detta försvunnit helt. Använder samma kabel fortfarande, så jag antar att det var mjukvarurelaterat.