"Klistra in" hamnar fel

Discussion in 'Samsung' started by los Blafsos, Feb 6, 2014.

1. los Blafsos

los Blafsos Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Lika bra att säga det direkt. Jag är inte den mest avancerade användaren, så det är möjligt att detta är skitenkelt.

Men något som är enormt irriterande på min Galaxy Note 10.1 3G är att när jag har markerat och kopierat en text och ska klistra in det i en ny text, då hamnar det (nästan) alltid först i stycket. Oavsett var jag har markerat. Ibland har den inklistrade texten kommit rätt, men oftast inte.

Jag har kommit runt det genom att klistra in först och skriva texten, som ska stå före, efter. Men har man skrivit en lång text och kommer på senare att man vill klistra in en text mitt i, eller i slutet, funkar det ju inte så bra. Inte heller om man ska klistra in flera texter.

Det jag gör är att hålla ner fingret där jag vill ha texten till knappen "Klistra in" kommer fram. Nio ggr av tio hamnar då texten först i stycket och raderar första bokstaven i stycket.

Är det något fel, eller gör jag fel? Finns det ett annat sätt att göra på? Någon speciell tangent t ex?

2. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Du kollar då så att markören med den blåa pilen under ligger där du vill klistra in?

Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA

3. los Blafsos

MINA ENHETER

Ja, markören ligger rätt. Ändå hamnar den inklistrade texten först i stycket. Med ett separat tangentbord via bluetooth blir det rätt om man använder tangenterna för att klistra in.

4. xophile

xophile Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du SwiftKey installerat? Det skapade en del strul för mig vid klistra in etc tidigare..

5. los Blafsos

MINA ENHETER

Nej, originaltangentbord från leveransen. Androidversion 4.1.2