Klocka med skins

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av coolof, 21 jun 2010.

1. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tjo,
    Skapar denna tråd utifrån en annan tråd men syftet med denna var inte riktigt det jag vill få fram utan snarare vad den fick mig att fundera över. Om diskussionen snarare ska tas där så får ni gärna låsa den här.

Hur som helst så började jag söka på Market efter en klock-widget med skins-stöd men lyckades aldrig hitta något. En klocka är något som väldigt många lägger till på sin home screen och då vore det väl kul om man kunde ha en som inte var låst till ett utseende? nu vet jag inte hur svårt det vore att skapa en klocka men det låter inte så hemskt avancerat.

I skinsväg blir det väl helt enkelt en bild för varje visare och en bakgrund för analog klocka och sen bakgrund, bilder för varje siffra samt AM/PM-bilder för digital? Svårare än så behöver det väl egentligen inte vara?

Nu kanske detta inte blivit en så stor grej pga. att vissa Home Replacements tillåter dig att skinna om allt men vad jag vet kostar dessa pengar plus att skinsen ofta kostar pengar. Samt att i varje fall jag inte vill behöva ladda hem ett helt skin och ändra utseende på allt bara för att min klicka är ful.

Nu kanske jag helt missat någon bra klock-widget som uppfyller alla dessa mål?

EDIT: Det vore också fint med möjligheten att sätta tidszon individuellt för varje klocka man lägger till.