Klocka på MW600

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av xtc, 7 december 2010.

1. xtc

xtc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon annan än jag som förundras över det dåliga blåtandsstödet för det medföljande headsetet MW600 till X10an?

Kopplar jag in den till min gamla C702 så fungerar den klockrent med att visa klockan, den visar vilken låt som spelas och den visar vem som ringer. Om den är parad med X10an så får man på sin höjd reda på numret som ringer men inte vad kontakten heter som numret är sparad på. Spelar man en låt från x10an via headsetet så visas inte låtnamn eller artist. Tråkigt, för jag gillar headsetet ändå och trydligen så har det betydligt bättre potential som visas om den är inkopplad till en annan mobil. Jag trodde 2.1 uppdateringen skulle hjälpa men det hände ingenting.

Men för er som vill att klockan ska visas så finns en workaround. Koppla den till en mobil där det fungerar ( i mitt fall c702 men det fungerar säkert med andra mobiler (SE) också). Då visas klockan. Byt sedan helt enkelt pairing och para den med X10 istället genom att hålla inne "ta emot-knappen" på headsetet och välja nummer 1. Nu syns klockan fortfarande :) och det fungerar tills den får batteritorsk.

Någon annan som har andra tips för att få headsetet att fungera bättre?

2. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Det är väl ett känt Androidproblem?
    Bristen på blåtandssupport alltså.

SE har lagt till och förbättrat stödet en hel del i sin 1.6 jämfört med en 'clean' 1.6.

Last edited: 7 december 2010
  3. xtc

xtc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo precis, men med tanke på att de arbetat länge med 2.1 så borde det medföljande headsetet fungera bättre. Det var Ericsson som utvecklade blåtand så de borde kunnat bygga in det stödet själva. Se bara vad de lyckats göra med LiveView. Där har de ett otroligt gränsnitt genom blåtand. Men att stödja låtnamn till sitt eget headset fungerar inte...

De borde kunna göra en applikation i market likt LiveView för att stödja MW600.

Är det någon som vet om det kanske redan finns någon sådan applikation eller om det går att förbättra funktionen på annat sätt, likt mitt tips ovan?