Fråga: Klocka till 6 åring

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av treijner, 30 maj 2023.

1. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej,

Då vår 6 åring hemma har fått börja cykla runt i samhället och till kompisar vill vi kunna få tag på honom.
    Har funderat på om inte en klocka med möjlighet att ringa på skulle vara en bra idé men har lite dålig koll på hur det fungerar.
    I första hand vill jag kunna ringa till honom och att han ska kunna ringa till oss men det hade väl inte varit fel om man också kunde se vart han är..
    I första hand intresserad av någon vanligt smartklocka med esim och inte dom som riktar sig åt barn så som xplora.

Hur fungerar det med esim, kan en ha ett separat abonnemang / kontantkort till hans telefon eller knyter en det till sitt egna?

2. kupster

kupster Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    435

MINA ENHETER

Jag har till mina två äldsta 6 & 8 år varsin mobil för Pokemon och Roblox typ.
    Men har abo till dom från comviq för 95:-. Sen har jag köpt 2 samsung galaxy watch 2 med Esim, kostar 45:-. Men de funkar kanon. Dom kan sticka iväg utan mobil och jag ser vart dom är i Smarthings appen och kan ringa eller sms:a dom. Samt att dom kan nå mig.
    Batteriet räcker väl runt 24 timmar om man kör LTE på klockorna så de funkar för mig.

Tycker explora och liknande för det första är klumpiga och sen va de för oss bara en tidsfråga innan dom skulle ha mobil enda

Kristy gillar detta.
  3. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Okej, det lät ju bra, är det 45 kronor extra i månaden eller som engångssumma?
    Behöver en ha en samsungtelefon till eller funkar det med vilken android som helst?

4. kupster

kupster Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    435

MINA ENHETER

Du måste tyvärr ha Abo + 45:- i månaden. Dom funkar med vilken android som helst.

Kristy gillar detta.