Fråga: Klocka till nattduksbordet...

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av puttepj, 7 aug 2012.

1. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Har varit en lycklig HOX-ägare sedan en knapp vecka och tycker luren är betydligt bättre än min förra Desire. Köpte en KiDiGi laddningsdocka för nattduksbordet och den sätter man i telefonen liggande.

Nu till mitt problem. Jag har haft en motsvarande docka till gamla luren och använde standard 'bordsklocka' där jag kunde klicka på nattläge (mån-ikonen) och ha den som en enkel bordsklocka på nätterna. Fördelen var att jag kunde släcka displayen med vanliga powerknappen och bara aktivera den igen om jag mitt i natten ville kolla vad klockan var.

Den bifogade 'världsklockan' verkar inte ha något nattläge, är plottrig och knappast det man vill titta på mitt i natten. Jag har kollat på massor av klockappar i google play och inte hittat något som motsvarar bordsklockan men hittade i alla fall en med dimbara gröna siffror (Night Clock HDoch som gick att flippa till liggande men är lite buggig... Problemet är att om jag släcker skärmen med powerknappen så måste jag ånyo låsa upp skärmlåset innan jag kommer tillbaka till klockan, vilket är ett steg för mycket.

Så min fråga är känner någon till någon app eller widget som klarar att flippa till liggande, går att dimma och som ligger kvar utan att jag måste låsa upp när man tänder skärmen?

/putte

2. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Men den inbyggda vanliga klockan borde väl gå att göra till nattklocka? Alltså inte världsklockan, utan finns det inte en app som bara heter "Klocka", där man kan ställa in alarm och liknande, för på min SGS som kör ICS så funkar det i den appen att dimma ner.

3. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 043

MINA ENHETER

Kolla in Double Twist alarm klocka. Använder den själv

puttepj gillar detta.
  4. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Den var riktigt nice :-)
    Fortfarande kan jag inte släcka skärmen utan att tvingas låsa upp den igen om jag slår på strömmen igen, för att komma tillbaka till klockan.
    Kan låta som en bagatell, men jag upplever det inte så på natten :-(

OK. Telefonen är så pass ny så jag har inte koll på allt ännu. Går kanske att hitta en profil el dylikt som bypassar skärmlåset.

Appen var som sagt nice och lär bli standard för mig.

/putte

5. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Nej i hoxen verkar det inte finnas någon vettig variant i standard som visar digitala siffror (övriga bifogade widgets har jag inte kollat).

Följde Rambolines rek och en tjuga för den appen var helt försvarbar.

/putte

6. markisen

markisen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använder Night Clock och den gör vad du efterfrågar.
    Digitala siffror i liggande läge. Dimmar ner displayen och när du tänder skärmen efter att ha släckt den med appen igång så slipper du låsskärmen.
    Den kan även ställa telefonen i ljudlöst läge när appen startas för att slippa ljud under natten om man vill.

7. markisen

markisen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 043

MINA ENHETER

När du har klockan framme tryck bara mitt på skärmen så dimmar den ned.

9. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

går ju att boka i "håll skärmen tänd under laddning" som sista utväg, finns under utveckling i inställningar.

10. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jo det har jag sett, men tack ändå.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

11. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

12. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

I mitt fall är det inte en lösning eftersom jag vill kunna släcka skärmen helt men kunna tända den för att kolla på klockan. Jag hör tyvärr till dem som har rätt svårt att sova, stundtals och ibland vill jag ha klockan på (dimmad) men inte under en natt med dålig sömn, då den är stressande. Laddade ner Night Clock och den verkar göra precis det jag var ute efter, så tack alla för råd och tips.

/putte

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2