Klocka uppläsning

Diskussion i 'Applikationer' startad av rauk84, 2 november 2009.

1. rauk84

rauk84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ha en klock-app som läser upp vad klockan är t.ex. om jag trycker på någon knapp (alt. knappkombination) när telefonen är nedsläckt. Finns det? Skulle va skönt att slippa ta upp mobilen ur fickan när jag vill veta vad klockan är.

2. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också tänkt på det. Helst av allt skulle jag vilja att den läste upp klockan vid vissa tidpunkter, så som var tredje minut mellan 06 och 06:25 (då jag cyklar min trötta röv till jobbet) eller om man startade uppläsningen så den läste upp var tredje minut från de att man trycker på start.

Nåt sånt, bara idéer om det är någon som får för sej o sätta sej ner o progga lite.

3. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du kan ju dessutom (kanske) använda gps för att verkligen vet om du cyklar. Har ett liknanden scenario och jag skulle också vilja få tågförseningar upplästa men det dröjer nog lite ;)

Tyvärr lär väl acceleremoter och nätverksbaserad position inte fungera så bra för att märka om man är på en cykel, tror jag? Däremot om man har hem-wifi så kanske man kan detektera att det nätverket försvinner vid cirka rätt tid.

4. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och genast blev den lätta applikationen inte så lätt längre :) fast med lite blåtand i cykeln så kanske det löser sej :P