Sen några dagar tillbaka så ändras klockan på min telefon automatiskt när jag kommer till jobbet, till San antonio tid som skiljer sig MASSA från min riktiga tid. Hur kommer detta sig? Det är även bara min tele detta sker på och inte på ngn annans.. några förslag?
Ställer man in att den ska ställa klockan från mobilnätet så vet jag att den i alla fall även tar tidszonen (vilket blev lite dumt när man åkte på Ålandskryssning, båten kör ju svensk tid hela tiden men telefonen ställde om till finsk tid utan att tala om det...). Vet inte om det även kan vara så att den utgår från location baserat på anslutet WLAN? Ansluter din telefon till WLAN på jobbet?
Det hände en kompis också, som iofs har en Iphone 3GS.. Hon märkte att hennes klocka helt plötsligt ställt om sig en timme bakåt så hon missade nästan att gå upp på morgonen...
Min mobil buggar också lite med tidszoner, den hämtar ingen info om den aktuella tidszonen, bara klockan men ställer sig på en annan tidszon. Jag har fixat detta genom att helt enkelt stänga av automatisk hämtning, klockan går exakt och har aldrig behövt ställa om den så ni behöver inte oroa er