Klockan ca 30 min fel?!

Discussion in 'Allmänt' started by jim.d.andersson, Dec 20, 2011.

1. jim.d.andersson

jim.d.andersson Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

God morgon!
    Larmet går på min HTC desire HD. Fint, man kan snooza ett tag. Slår ett öga på min tokbilliga och buggiga Denver-klockradio som alltid går lite för fort. Hmm.. Klock#¤£@$ som alltid går lite för fort, men 30 min från en dag till en annan? Muttrar lite och ställer om den efter mobilen. Kliver upp och går till köket och sätter nästan i halsen (utan att ha stoppat in något i munnen) när jag tittar på väggklockan och insér att det är min kära Android-lur som det inte går att lita på och inte den dåliga Denver-klockan.

Gjorde firmwareuppdatering till Android 3.någonting häromdagen och igår kväll när jag gick och la mig gick klockan rätt. Hur uppdateras klockan ca 30 min fel?! Jag kan "förstå" om den byter tidszon eller något annat skumt, men 30 min?

Tacksam för hjälp!
    /Jim

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Om du har den satt till att använda tiden från telenätet så kan det bli fel tillfälligt men borde vara rättat nu.

jim.d.andersson likes this.
  3. jim.d.andersson

MINA ENHETER

Ja, jag hade luren inställd på automatisk uppdatering. Men det innebär ju att det inte går att lita på den. :( Känns skumt att man ska behöva ha flera olika väckarklockor.

4. bergmania

bergmania Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Telenor verkade ha problem med NITZ förra veckan i alla fall.. man fick inga uppdateringar då i alla fall..

5. jim.d.andersson

MINA ENHETER

Ok. Jag har Telia som operatör.

6. Alto

Alto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Android 3.nånting?? alla 3.nånting android versioner är enbart till för tablets. din telefon borde inte funka om du uppdaterade till någon 3.0 firmware o.O

säker på att det inte var 2.3.nånting? eller HTC Sense 3.nånting?

för övrigt så borde denna fråga ställas i desireHD forumet och inte i allmänt, för att underlätta för andra personer som kanske får samma problem i framtiden och för att upprätthålla ordning och struktur på forumet. men en mod kan nog flytta tråden :)

on topic: har aldrig råkat ut för något problem som det du beskriver, men prova ställa rätt den igen och se om det händer igen, kanske bara engånghändelse ?

7. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

8. jim.d.andersson

MINA ENHETER

Hej! Du har helt rätt. Det var HTC sense 3.
    Anledningen till att jag la den i allmänt forum var att jag trodde problemet hade med android snarare än telefonen att göra. Om någon admin vill flytta tråden får den gärna det. :)