Klockan går inte att återinstallera i Pixel 7

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 6 (Wear OS)' startad av Andersh, 28 jan 2024.

1. Andersh

Andersh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej.

Efter januariuppdateringen fungerade ju inte klockan som sig bör, den hade ingen kontakt med min 7Pro. (watch 6)

Jag läste lite på olika forum och ställde tillbaka tiden till 31 dec och försökte igen men icke, tog bort cachen från Wearableappen och försökte flera ggr.

Idag installerade jag klockan på min gamla Samsung S20 utan problem.
    Tog bort och tömde klockan men det går inte att installera, den hittar klockan i wearappen men sen står den bara och snurrar i10-15 minuter innan jag avbryter.

Någon som har en lösning?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 266
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Andersh gillar detta.
  3. hasseman

hasseman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nu har jag Watch4 Classic ihop med en Sony Xperia 1 lll (android 13) med ett liknande problem.
    Jag tog bort massa bloatware och tog bort lite för mycket så att klockan inte kunde ansluta till telefonen längre.
    Jag provade med att göra en fabriksåterställning "soft reset" utan framgång.
    Jag ringde till Samsung med för att få hjäp. När dom frågade vad jag hade för telefon så svarade jag givetvis vilken telefon jag hade och för då ett tyket svar tillbaka att klockan enbart fungerar ihop med vissa samsung telefoner och inga andra telefoner.
    Började att googla och fick då reda på att man kan göra en "hard reset" vilket jag gjorde. Och det löste problemet.

Watch 4 classic hard reset tutorial:

View: https://www.youtube.com/watch?v=IdAXa9rXNDI&ab_channel=GSM-ABC

Watch 6 hard reset tutorial:

View: https://www.youtube.com/watch?v=fRo2a5LzDE4&ab_channel=GSM-ABC

Hoppas att det löser sig.

Andersh gillar detta.
  4. Andersh

Andersh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nä, det går till kontrollera numret på klockan, sen när jag tryckt ok på bägge står det -kolla tfn o slutför installationen. Sen blir et vit skärm och telefonen står bara och snurrar och på telefonen står det fortfarande -kolla osv.

Jag körde "watch 6 hard resert" som du hänvisade till, tack som fan att du försökte hjälpa mig.

5. Andersh

Andersh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Var tvungen att ominstallera telefonen men nu fungerar det 4 timmar senare...