Fråga: Klockan går inte rätt! hjälp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av NPR, 17 maj 2013.

1. NPR

NPR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Under senaste månaden så har grund klockan på min Nexus 4a börjat strula för mig. Den går sådär 15-5 minuter fel (efter) vilket är enormt störigt när man tex har larm osv.

Har testat att ställa in klockan manuellt med, men samma fel återkommer även då.

Har ej root (än), och kör med Nova om det har någon betydelse.

Någon som haft likande problem eller vet hur man löser detta?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 226

MINA ENHETER

Normalt har man väl telefonen inställt på att klockan går efter den tiden som anges i telefonnätet, så det kan vara läge att felanmäla till ditt telebolag. Men det går förstås att stänga av.

Annars kan jag tips om ClockSync som jämför tiden med tiden som fås från internet och varnar om de inte stämmer överrens.

3. NPR

NPR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan testa höra av mig till dem med om det. Telenor förövrigt.

Och ClockSync kräver Root, vilket jag inte har än. Så kan ju inte använda den.

Förövrigt så tror jag inte det har något med Telenor att göra då tiden går fel även om jag stället in den manuellt

Last edited: 17 maj 2013
  4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 226

MINA ENHETER

Nej, det gör den inte. Eller, jo den gör det för att kunna ställa klockan. Men även utan root så kan den varna för om klockan går fel.

Har du telefonen inställd på "Automatiskt datum och tid. Använd nätverkstid" ? Om inte, kan du slå på det och se om det blir bättre.

NPR gillar detta.
  5. NPR

NPR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Appen funkar ändå, så du hade helt rätt om det. Dock får man synka för hand, men gör inte så mycket då jag tänkte roota mobilen snart ändå. Brukar bara vilja vänta någon månad innan jag gör det (bara haft nexusen i 3 månader)