Klockan stannar i Fancy Widget

Discussion in 'Galaxy S' started by tidelipop, Jun 22, 2010.

1. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vid två tillfällen har jag nu upptäckt att klockan i Fancy Widget (som jag installerat från Android Market) har ett helt annat klockslag än den andra lilla klockan uppe i hörnet. Vad beror detta på? Det gör ju hela appen värdelös.

Kan det vara jag själv som stängt av något som jag inte borde med Advanced Task Killer Free? Finns det förresten inget smidigare sätt att stänga ner ett program ordentligt när man använt det klart?

2. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Det är antagligen pga Task Killer ja. Lägg till Fancy Widget på ignore-listan om du nu verkligen måste köra en Task Killer.

Man ska inte behöva explicit stänga ner program i Android. Men det fungerar inte alltid som det är tänkt tyvärr. Jag har ändå gett upp Taskkillers för jag tycker de förstör mer än vad de gör nytta.

3. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Du behöver inte använda en task manager i Android.
    Android har en inbyggd som dödar program om det behövs, och den dödar inte apps som inte ska dödas (t.ex den här klockan, mail (om du vill ha en notifikation när du har ett nytt mail) facebook (om du har det på automatisk uppdatering).
    Med en task manager dödar du de appsen och då förlorar du väldig stor funktion i Android

Edit: Gazab hann före ;)

4. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Aha, jag hade fått för mig att man bör köra en task killer för att inte mobilen ska bli slö, så nu ska jag testa att låta bli. :) Hur avinstallerar jag appar som jag tankat hem?

5. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    I TouchWiz gör du det enklast genom att trycka på app-knappen, sen meny, edit och till sist trycka på den röda symbolen vid varje app.

Annars kan du göra det via settings -> applications -> manage applications -> app -> uninstall.